کافه آسمون

بهترین نسبت آب و قهوه کدام است؟

فهرست مطالب
روابط بین قهوه و آب

طبق گفته انجمن تخصصی قهوه ، پاسخ سریع به بهترین نسبت قهوه به آب 1 به 18 است ، یعنی 1 گرم قهوه به 18 گرم آب.

وقتی نوبت به تهیه یک فنجان عالی قهوه می رسد ، استدلال های خاصی وجود دارد که همیشه آشکار می شوند. اولین بحث این است که بهترین دانه های قهوه در جهان کجا پرورش می یابند؟

این در نهایت به یک موضوع سلیقه ای برمی گردد. مانند شرابهای خوب ، دانه های قهوه از نظر طعم و مزه منحصر به فرد هستند ، نمایانگر منطقه ای از جهان است که در آن رشد می کنند. دومین بحث بزرگ؟ “بخش طلایی” – مقدار آب قهوه آسیاب شده – که فنجان مناسبی را ایجاد می کند چیست؟

رود قهوه در کشورهای سنتی نوشیدن چای در سراسر آسیا یک جهش در جهان است. با باز شدن هرچه بیشتر کافه ها و اتاق های استراحت ، تهیه یک جام عالی همیشه برای رقابت در کافه ها در یک کافه شلوغ و روزافزون ضروری است.

بنابراین چگونه عاشقان قهوه بدون نیاز به ترک راحتی خانه خود به یک فنجان عالی دست پیدا می کنند؟ نکته اصلی در آب و نسبت آب به قهوه است.

قهوه خوب به آب خوب احتیاج دارد

آب خوب برای تهیه یک فنجان خوب قهوه ضروری است. اگر آب شما حاوی رایحه یا بوی قوی مانند کلر یا گوگرد باشد ، این امر بر قهوه شما تأثیر می گذارد. هر زمان ممکن است از آب فیلتر شده یا بطری استفاده کنید تا مطمئن شوید قهوه شما آسیب ندیده است. اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید ، همیشه قبل از پر کردن قابلمه قهوه ، بگذارید برای مدت کوتاهی کار کند.

اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید ، بگذارید چند ثانیه قبل از پر کردن قابلمه قهوه ، آب آن کار کند. اطمینان حاصل کنید که از آب سرد استفاده می کنید و از آب مقطر یا نرم شده خودداری کنید. وقتی آب خود را گرم می کنید ، نقطه شیرین آن 195-205 درجه است. هر نوع سردتر و قهوه ای قابلیت استخراج خود را از دست داده و طعم تندی پیدا می کند.

خیلی داغ است و طعم آن از بین می رود ، و یک نمای سوخته و تلخ برجای می گذارد. قبل از ریختن خاک ، همیشه بگذارید آب جوش بیاید و سپس آن را از روی حرارت بردارید.

نسبت قهوه به آب چقدر است؟

“بخش طلایی” همان چیزی است که نسبت ایده آل آب به قهوه آسیاب شده در نظر گرفته می شود. مقدار زیادی آب و قهوه شما در نهایت طعم رقیق شده و به هیچ وجه آن چیزی نیست که برای فنجان صبح خود می خواهید. آب خیلی کم است و شما مانند یک موشک بیرون می آیید!

طبق گفته متخصصان ، “بخش طلایی” بیان می کند که برای هر واحد قهوه باید تقریباً 17.42 واحد آب تهیه کنید. این معادل تقریباً یک تا دو قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده به ازای هر شش اونس آب است.

البته این حتی سبک دم آوری واقعی که برای تهیه قهوه استفاده می شود را نیز در نظر نمی گیرد. سبک های مختلف پخت و پز برای دستیابی به یک فنجان عالی به تنظیمات نسبت ابعاد نیاز دارند.

با استفاده از ماشین حساب نسبت قهوه / آب

برای به دست آوردن نسبت مناسب قهوه / آب ، همانطور که قبلاً اشاره کردم ، باید از مقیاس قهوه استفاده کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، سعی کنید از اندازه ای که در گرم اندازه گیری می کنید استفاده کنید ، اما اگر این کار را نکردید ، باز هم می توانید از اندازه گیری های حجم استفاده کنید.

برای یافتن معادل اندازه گیری های مختلف ، موارد زیر را بخاطر بسپارید و از ترازو دقیق استفاده کنید.

  • 1 میلی لیتر برابر با 1 گرم آب است.
  • 1 قاشق غذاخوری تقریباً 5 – 7 گرم قهوه است

برای عملی کردن این ، فرض کنید شما می خواهید 1 تا 16 بروید و در گرم اندازه بگیرید ، برای هر 16 گرم آب از یک گرم قهوه استفاده می کنید. بنابراین ، اگر می خواهید یک فنجان قهوه درست کنید ، معمولاً از 250 گرم استفاده می کنید.

برای فهمیدن میزان قهوه مورد نیاز خود (بدون استفاده از این ماشین حساب مفید) ، به سادگی 250/16 را تقسیم کنید و متوجه خواهید شد که به 15625 گرم قهوه نیاز دارید.

حال بیایید به عکس آن نگاه کنیم.

می خواهید از 20 گرم قهوه استفاده کنید و می خواهید بدانید که برای نسبت 1:16 به چه مقدار آب نیاز خواهید داشت.

فقط 16 * 20 را ضرب کنید و به این نتیجه می رسید که به 320 گرم آب احتیاج خواهید داشت.

فرنچ پرس

دوستداران واقعی قهوه تمایل دارند که به سمت مطبوعات فرانسه یا روش غوطه وری ساختن قهوه گرایش پیدا کنند. دمکردن غوطه وری به فرآیند دم کشیدن مستقیم قهوه در آب یا “غوطه وری” آن در حالی که اجازه می دهد برای مدت زمان مشخصی دم بکشد ، می رود.

از آنجا که پایه ها برای یک زمان از پیش تعیین شده اشباع می شوند ، بدون تماس با چیز دیگری ، برای جلوگیری از توزیع طعم – به عنوان یک فیلتر – طعم واقعی بارزتر است.

فرنچ پرس محبوب ترین نوع این روش هستند (اگرچه قطره چکان هوشمند به طور فزاینده ای محبوب می شود) ، که در آن آب از خاک بیرون رانده می شود ، بنابراین طعم حداکثر ، معمولاً جسورانه تر استخراج می شود.

نسبت ترجیحی دوباره 1:17 است. گرچه پاکیزه هایی که قهوه خود را بیشتر دوست دارند برای 1:15 یا حتی 1:13 تلاش می کنند.

روش قطره ای سنتی

هنگام ساخت قهوه و سپس قهوه ساز اتوماتیک ، موارد کمی سنتی تر هستند. روش قطره ای معمول ترین روش مورد استفاده در رستوران ها و خانه های سراسر جهان است.

این فرایند کاملاً قابل اعتماد است ، زیرا برخی از ماشین ها می توانند از قبل برنامه ریزی شده و حتی برای از بین بردن مفروضات ، آسیاب های داخلی خود را داشته باشند. از آنجا که بسیاری از مراحل به صورت خودکار انجام می شود ، به تولید کننده خانگی اجازه می دهد تا قدرت و نسبت قهوه را برای یافتن یک فنجان مناسب تنظیم کند.

روش را بریزید

یک فرآیند نسبتاً ساده دیگر که امکان آزمایش های زیادی را در خانه فراهم می کند ، روش “ریختن” است. بر خلاف روش قطره ای سنتی ، در این فرآیند آبجو می تواند جریان و دمای آب و مدت زمان جوشاندن آن را کنترل کند.

برای یک عاشق قهوه واقعی که واقعاً می خواهد نسبت آب ، دما و زمان دم را تجربه کند ، این روش به شما امکان می دهد با خلاقیت کامل مشخصات کامل طعم را پیدا کنید. مانند همه روش ها ، نسبت ایده آل 1:17 است و قهوه قویتر در نسبت 1:15 دم می شود.

قهوه سرد

جدیدترین روشی که در خانه رایج شده Cold Brew است. همانطور که از نامش پیداست ، تفاوت در اینجا این است که اگرچه فرآیند هنوز یک روش پخت غوطه وری است ، اما آب مصرفی گرم نمی شود.

این بدان معنی است که برای اینکه عطر واقعاً استخراج شود ، مراحل آماده سازی بسیار طولانی تر است ، ریختن آب سرد مستقیماً روی خاک در دمای اتاق یا حتی بهتر از آن در یخچال. نسبت این فرآیند بسیار سخت تر است ، برای قهوه قویتر 1: 7 یا 1: 5.

این یک موضوع سلیقه ای است

مهم نیست که چه روشی برای ساختن قهوه در خانه تصمیم می گیرید ، پشتکار اصلی است. کیفیت آبی که برای پخت و پز استفاده می کنید تقریباً به اندازه کیفیت لوبیایی که روی آن می نشینید مهم است. هر زمان ممکن است ، سعی کنید حبوبات را تا جایی که ممکن است به زمان پخت نزدیک کنید تا از طراوت مطلق و اوج گیری عطر و طعم اطمینان حاصل کنید.

دمای آب را در ذهن داشته باشید تا قهوه خود را نسوزانید. دستیابی به “بخش طلایی” آب به خاک همیشه آسان نیست ، اما یافتن راهی ثابت برای دستیابی به آن به شما امکان می دهد برای یافتن ایده آل خود آزمایش کنید.