کافه آسمون

درباره نوشیدنی های پایه اسپرسو اطلاعات کسب کنید

فهرست مطالب

احتمالاً نام Latte ، Cappuccino ، Mocha و و را شنیده اید و همه این نام های مختلف گیج کننده هستند. جالب است بدانید که تمام این نوشیدنی ها بر اساس اسپرسو تهیه شده اند و به دلیل مقدار اسپرسو ، شیر ، کف شیر و همچنین سایر مواد افزودنی مانند کارامل ، شکلات یا بستنی نامگذاری شده اند.

با ذکر روش های مختلف تهیه و تهیه قهوه در مقاله قبلی ، در این مقاله شما را با انواع نوشیدنی های پایه اسپرسو آشنا می کنیم تا بتوانید راحت تر نوشیدنی مورد علاقه خود را پیدا کنید.

انواع پایه های اسپرسو

دارم دوباره راه اندازی می کنم

Restrette به معنای محدود است. و در واقع این قهوه اسپرسو است که نصف عصاره آن است. یعنی 7 گرم قهوه با 15 میلی لیتر آب استخراج می شود.

لانگو

Lungo espresso lungo به زبان ایتالیایی یا long long در واقع اسپرسویی است که زمان استخراج طولانی تر (25 تا 40 ثانیه) نسبت به زمان طبیعی (18 تا 22 ثانیه) دارد. یعنی 7 گرم قهوه آسیاب شده با حجم بیشتری آب (تقریباً دو برابر) استخراج می شود.
دو برابر شدن آب باعث تلخی بیشتر می شود ، زیرا طعم تلخ قهوه با استخراج بیشتر کاملاً حل می شود و از قهوه خارج می شود!

دبل شات

اسپرسو دوتایی یا اسپرسو مضاعف در واقع دو عکس قهوه اسپرسو است.

آمریکانو

Americano یک قهوه اسپرسو به سبک آمریکایی است ، ترکیبی از اسپرسو و آب گرم برای تعادل طعم قهوه.

انواع پایه های اسپرسو

لاته

کافه Latte به طور ایده آل به عنوان هنر Latte (طرح شیر) سرو می شود. در کافه Latte بیشتر نوشیدنی شامل شیر خورشتی است و کف شیر آن بسیار کم است. در این دستورالعمل ، شیر روی قهوه اسپرسو ریخته می شود و بنابراین با یکدیگر ترکیب می شود و جدایی لایه ها به وضوح قابل مشاهده نیست.

کاپوچینو

این یک نوشیدنی ایتالیایی مبتنی بر اسپرسو است که معمولاً از نسبت مساوی قهوه اسپرسو و کف شیر و شیر بخارپز (یک سوم هر یک) تشکیل شده است.
برای کاپوچینو ، دو نوع دستور العمل دیگر نیز وجود دارد که بر اساس مقدار کف و شیر متفاوت هستند. کاپوچینو خشک یا DRY نوعی کاپوچینو است که شیر بخارپز کمتری دارد و نسبت آن کف شیر بیشتری دارد. و کاپوچینو مرطوب یا WET که نسبت شیر ​​بخارپز به کف شیر بیشتری دارد و کاپوچینو نیز شیری تر است.

موکا

یک نوشیدنی دیگر بر پایه اسپرسو وجود دارد که در فنجان های شیشه ای بلند سرو می شود و برای تهیه آن کافی است یک یا دو عکس قهوه اسپرسو با شربت شکلات را درون یک فنجان بریزید و آن را با شیر بخارپز پر کنید ، سپس با خامه زده شده تزئین کنید. چیپس شکلات.

اسپرسو ماکیاتو

اسپرسوی ماکیاتو یکی از نوشیدنی های پایه اسپرسو است که بیشتر آن قهوه اسپرسو با مقدار کمی شیر خورشتی و کف شیر برای کسانی است که طعم کامل و قوی نوشیدنی خود را انتظار دارند. برخی از دوستداران قهوه اسپرسوی ماکیاتو را فقط با کمی شیر خورشتی یا کمی خامه ترجیح می دهند. اسپرسوی ماکیاتو در فنجان های قهوه سرو می شود.

ماکیاتو لاته

Macteo Latte Macchiato برخلاف اسپرسو ماکیاتو ، بیشتر شیر بخارپز است و نسبت شیر ​​به قهوه شبیه قهوه لاته است. برای این دستور ، یک لیوان بلند را با شیر بخارپز شده پر کنید و سپس اسپرسو را از اسپرسوی راه اندازی شده به آرامی بر روی شیر بریزید تا یک دایره اسپرسوی تیره روی سطح شیر ایجاد شود. لاته ماکیاتو در شیشه های بلند شیشه ای سرو می شود تا لایه های مختلف شیر ، اسپرسو و کف شیر آشکار شود..

کارامل ماکیاتو

Caramel Macchiato یک نوشیدنی بر پایه اسپرسو است که از قهوه ، شیر و شربت کارامل تشکیل شده است. کارامل ماکیاتو ، مانند بسیاری دیگر از نوشیدنی ها ، یک نوشیدنی ایتالیایی است.

فلت وایت

Flat White نوشیدنی قهوه ای است که حاوی اسپرسو با کره (شیر جوشانده با حباب های کوچک و در حالت براق و مخملی) است. Flat White شبیه به کافه Latte است اما در حجم کمتری و با دوغ کمتر ، بنابراین نسبت قهوه به شیر بیشتر است و شیر مخملی تر طعم اسپرسو را غالب می کند و فقط طعم شیر را می دهد..

کورتادو

کورتادو در اصل یک نوشیدنی اسپانیایی است که از مقادیر مساوی قهوه و شیر کف تشکیل می شود ، به این معنی که هرچه قهوه بیشتری در فنجان بریزیم ، شیر کف زیادی اضافه می کنیم. کورتادو فوم شیر ندارد و از آنجا که نسبت بین حجم شیر و حجم قهوه با طعم قهوه برابر است ، احساس بسیار قویتری می کند.

افاگاتو

افاگاتو نوشیدنی مبتنی بر قهوه ایتالیایی است. آفوگاتو معمولاً با مخلوط کردن یک قاشق اسپرسوی داغ با بستنی یا شیرینی پزی وانیل تهیه می شود.
آفوگاتو در زبان ایتالیایی غرق شده به معنای آفوگاتو یا اصطلاحاً قهوه بستنی است ، دسری است که از یک یا دو عکس داغ اسپرسو با بستنی ترجیحاً وانیل تهیه می شود..

نتیجه

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم ، تفاوت این نوشیدنی ها در مقدار اسپرسو ، شیر ، کف شیر و مواد افزودنی است.

بنابراین برای انتخاب کافی است بدانید که به چه مقدار کافئین نیاز داریم یا چه مقدار شیر را با قهوه ترجیح می دهیم ، آیا دوست داریم قهوه خامه ای باشد یا خیر ، و آیا ترکیب قهوه با شکلات ، کارامل یا بستنی را برای ما هیجان انگیز است؟ خوشحال می شویم نظرات شما را در این مورد بخوانید.