کافه آسمون

طرز تهیه قهوه با Chemex

فهرست مطالب
طرز تهیه قهوه با Chemex

در کافه من افرادی که همیشه می خواهند چگونگی تهیه قهوه با Chemex را بیاموزند. دلیل آن این است که نه تنها یک فنجان قهوه عالی درست می کند ، بلکه یک قهوه ساز زیبا طراحی شده است که وقتی دوستان قهوه برای بازدید یا حتی فقط برای شما می آیند ، ساده ، زیبا و فوق العاده است.

در این مقاله به صورت مرحله به مرحله نحوه تهیه درست قهوه با دستگاه قهوه Chemex بررسی می شود و در مورد بهترین روش برای اطمینان از هر بار بیرون آمدن کامل آن نکات و راهنمایی هایی به شما ارائه می شود. آماده؟ بیا شروع کنیم.

چه چیزی نیاز دارید

تهیه قهوه با Chemex فقط در 8 مرحله ساده و برخی تجهیزات اساسی انجام می شود.

  • 8 جام Chemex – نسخه های کوچکتر وجود دارد ، اما چرا خود را محدود کنید؟ اگر فقط به یک فنجان نیاز دارید ، باز هم می توانید از این اندازه استفاده کنید ، اما اگر دوست دارید می توانید از Chemex با این اندازه نیز استفاده کنید. می توانید آخرین قیمت ها و گزینه های اندازه را در آمازون بررسی کنید
  • مقیاس – مرور من در مورد مقیاس های قهوه را ببینید و مهم است ، اما حتماً آن را مصرف کنید زیرا همه چیز را در جهان متفاوت می کند.
  • قهوه تازه تفت داده شده – قهوه را از رست محلی تهیه کنید (در صورت امکان) یا به هر حال به یک سرویس اشتراک قهوه بپیوندید ، سعی کنید قهوه ای را که در طی دو هفته از تاریخ بو دادن بو داده است ، تهیه کنید. (ترجیحاً زودتر).
  • Burr Grinder – بسته به بودجه و میزان تمرینی که دارید می توانید با استفاده از آسیاب دستی یا برقی انجام دهید.
  • فیلترهای Chemex – این فیلترها کمی غیر معمول هستند زیرا ضخیم تر و سه برابر هستند. دلیل این امر حذف روغنها و چربیهای ناخواسته است. برای استفاده از آن ، آن را تا شده نگه دارید ، سپس آن را باز کنید تا یک لایه در یک طرف و سه لایه در سمت دیگر داشته باشید. طرف سه لایه همان چیزی است که شما در برابر فواره قرار خواهید داد.
  • تایمر – هر تایمر کار را انجام می دهد ، به عنوان مثال ، با کمک تلفن شما ، اما به زبان ساده ، زمان درست دم به شما کمک می کند تا از استخراج بیش از حد یا حذف قهوه جلوگیری کنید.
  • دیگ گردن غاز – قوری گردن غاز a دقت دقیق هنگام ریختن آب را به شما می دهد. این به اشباع یکنواخت قهوه آسیاب شده کمک می کند تا شما هیچ “کانال دهی” نداشته باشید که منجر به دم کشیدن ناموزون شود.
  • چوب را هم بزنید – می توانید از یک چوب “رسمی” استفاده کنید یا واقعاً چیزی شبیه قاشق اتفاق می افتد ، فقط برای این که بتوانید قهوه را کمی جابجا کنید تا مطمئن شوید همه آنها هنگام پختن اشباع می شوند.

طرز تهیه قهوه با Chemex – مرحله به مرحله

مرحله 1 – آب را در کتری گرم کنید

گردن قوری خود را از آب پر کرده و شروع به گرم کردن آن کنید تا به 195 – 205 درجه برسد. این کار چند دقیقه طول خواهد کشید ، بنابراین بگذارید در این فاصله سایر موارد نیز آماده شود.

مرحله 2 – فیلتر را وارد Chemex کنید

یکی از فیلترهای تا شده را برداشته و در Chemex قرار دهید. به یاد داشته باشید که وقتی آن را باز کردید ، می خواهید یک لایه را در یک طرف و سه لایه دیگر را در طرف دیگر قرار دهید. طرف سه لایه همان چیزی است که شما در برابر فواره قرار خواهید داد.

مرحله 3 – فیلتر را بشویید

هنگامی که کتری شما به اندازه کافی داغ شد ، آن را برداشته و فیلتر را بشویید تا نوعی مهر و موم در اطراف Chemex ایجاد کند. دلیل این امر 2 برابر است (آیا می فهمید؟) دلیل اول این است که هر نوع طعم کاغذی را که می توانید از فیلتر بدست آورید پاک می کند و دلیل دوم این است که Chemex را گرم می کند. پس از انجام هر دو ، به سادگی آب را دور بریزید ، در حالی که فیلتر را در جای خود نگه دارید ، Chemex را برعکس کنید.

اکنون زمان شکستن مقیاس ، روشن کردن و تار کردن آن است (به معنای تنظیم مجدد آن است).

قهوه تازه بو داده خود را بخورید و 25 گرم قهوه وزن کنید ، زیرا ما برای این دم 400 گرم آب استفاده خواهیم کرد. من دوست دارم برای Chemex از نسبت 16 به 1 (آب به قهوه) استفاده کنم ، اما این یک ترجیح شخصی است. شما می توانید از هر نسبتی که بهتر پیدا کنید ، استفاده کنید. 15 به 1 یا 17 به 1 و غیره

مرحله 5 – قهوه را برای Chemex خرد کنید

آسیاب دستی یا برقی را باز کرده و دانه های از قبل اندازه گیری شده را بریزید. شما یک آسیاب درشت متوسط ​​یا چیزی شبیه به نمک کندوی عسل می خواهید. این دوباره یک راهنما است ، زیرا هر آسیاب متفاوت است.

هنگام تهیه قهوه ، اگر فکر می کنید قهوه تلخ است ، می توان آن را ریز خرد کرد و بنابراین استخراج کرد. با این حال ، اگر متوجه شدید که قهوه شما ترش است ، ممکن است آسیاب آن خیلی درشت باشد و قهوه استخراج شود. در صورت مشاهده هر یک از این موارد ، بر این اساس تنظیم کنید.

مرحله 6 – شروع به پخت و پز کنید

فیلتر Chemex و Rinse خود را روی مقیاس خود قرار دهید و قهوه آسیاب شده خود را درون فیلتر بریزید. سپس مقیاس خود را پاره (تنظیم مجدد) کنید و تایمر خود را بردارید.

حالا ما تایمر را شروع می کنیم و آب گرم را می گیریم و شروع به اشباع قهوه می کنیم تا به 75 گرم برسیم. در آن زمان ما همزن خود را می گیریم و قهوه را به طور مختصر حرکت می دهیم به آرامی تا اطمینان حاصل کنید که هیچ نقطه خشک وجود ندارد و سپس 30 ثانیه صبر کنید.

اگر از قهوه تازه استفاده کنید ، شکوفه ای مشاهده خواهید کرد که در آن قهوه از شر C02 حاصل از بو دادن قهوه خلاص می شود. (اگر گل نمی بینید ، به این معنی است که قهوه شما احتمالاً تازه نیست)

مرحله 7 – آب بیشتری به Chemex اضافه کنید

با رسیدن به 30 ثانیه ، آب بیشتری اضافه خواهید کرد. شما می خواهید با حرکت در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت حرکت ، از مرکز به سمت بیرون بریزید. این کار را تا زمانی انجام می دهید که آب از بالای لبه Chemex فقط کمی برسد و بعد از کمی پایین آمدن ، کمی بیشتر آب اضافه کنید تا به 400 گرم برسید.

این باید حدود یک دقیقه یا تا رسیدن به علامت 1:30 روی تایمر طول بکشد. در این مرحله کتری خود را روشن بگذارید و صبر کنید تا تایمر به 4 دقیقه برسد. بعد از 4 دقیقه زدن ، فیلتر و کف قهوه را بلند کرده و بگذارید برای یک یا دو ثانیه روی Chemex آویزان شود تا چند قطره قهوه دیگر بدست آورد و سپس فیلتر را در سینک ظرفشویی قرار دهید تا از بهم ریختگی جلوگیری شود.

مرحله 8 – آرام باشید ، آرام شوید و لذت ببرید!

حالا بهترین قسمت! لیوان سرامیکی یا چینی مورد علاقه خود را برداشته و پس از چند بار چرخاندن Chemex ، آن را درون لیوان بریزید و سپس مقداری Thelonious Monk یا هر موسیقی را که ترجیح می دهید قرار دهید ، آرام آرام میل کنید و لذت ببرید.

ضمناً ، به عنوان نکته ی فرعی ، اگر از قهوه تازه بو داده با سرد شدن قهوه استفاده کرده اید ، باید متوجه تغییر ذائقه شوید! قهوه عالی فقط می تواند شگفت انگیز باشد!

افکار نهایی

Chemex یکی از بهترین روش های ریختن زیبایی و زیبایی و زیبایی است. در واقع ، تولید کننده آبجو در واقع در MOMA (موزه هنرهای مدرن) در نیویورک نمایندگی دارد و توسط موسسه فناوری ایلینوی به عنوان یکی از 100 محصول طراحی شده بهترین انتخاب شده است.

جدا از تهیه یک فنجان عالی قهوه ، من همیشه انعطاف پذیری Chemex را دوست دارم. شما فقط می توانید یک فنجان درست کنید ، اما می تواند به اندازه کافی بزرگ باشد که برای گروه ها استفاده شود. من همیشه یک شروع عالی برای مکالمات می دانم وقتی شما یک گلدان کامل قهوه دم کرده Chemex را در وسط میز با فنجان هایی برای همه بیرون می آورید.