کافه آسمون

طرز تهیه کاپوچینو

فهرست مطالب

شما چیزی بیش از فنجان قهوه روزانه خود را دوست ندارید ، اما آیا از این که برای تهیه آن به کافه محلی بروید خسته شده اید؟ اگر به این سوال پاسخ مثبت داده اید ، در حال حاضر ممکن است از خود بپرسید که چگونه از راحتی خانه خود این کار را خودتان شروع کنید.

خبر خوب این است که دستیابی به همان طعم سفارش کاپوچینوی مورد علاقه خود تا حد ممکن آسان است و ما در اینجا هستیم تا نحوه انجام آن را به شما نشان دهیم.

در زیر می توانید دستورالعمل های گام به گام در مورد چگونگی ساخت کاپوچینو بهتر از باریستای مورد علاقه خود و همچنین برخی نکات و ترفندها برای دستیابی به این احساس قهوه اصیل را بیابید. ادامه مطلب را بخوانید!

طرز تهیه کاپوچینو

تفاوت کاپوچینو با انواع دیگر قهوه چیست؟

در طول جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم ، کاپوچینو با یک یا دو عکس اسپرسو (معمولاً دو بار اسپرسو) شروع می شود و به دنبال آن شیر بخار پز شده و یک دسته شیر فوم دار ارائه می شود.

کف موجود در کاپوچینو یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که آن را از انواع دیگر قهوه متمایز می کند و همچنین مشخص می شود که یکی از سخت ترین قسمت های کاپوچینو برای تهیه است!

کاپوچینو به نرمی خامه ای است و به طور سنتی رایحه اسپرسوی شدیدی دارد به این دلیل که کاپوچینو شیر کمتری دارد و کف آن بیشتر از انواع دیگر قهوه است.

کاپوچینو وقتی کاملاً کامل ساخته می شود باید دارای بافتی مخملی و متراکم باشد و این بیشتر به دلیل نسبت 1 به 1 کف به مایع است.

جالب اینجاست که با وجود انبوهی از کف شیر که روی کاپوچینو می رود ، در واقع یکی از سالم ترین گزینه های قهوه موجود در منو است!

مثلاً کاپوچینو کالری کمتری نسبت به لاته دارد زیرا به طور خاص شیر کمتری طراحی شده است.

به همین دلیل ، گرچه لاته استاندارد شما با شیر کامل می تواند حدود 215 کالری باشد (اگر بجای آن یک کاپوچینو با همان اندازه انتخاب کنید ، فقط حدود 115 کالری مصرف خواهید کرد).

حقیقت خنده دار: متخصصان قهوه تنها با احساس وزن کاپوچینو می توانند نسبت کف به مایع را درک کنند!

کاپوچینو

با چه شیری می توان کاپوچینو درست کرد؟

وقتی نوبت به تهیه کاپوچینو می رسد ، می توانید گزینه های مختلف شیر را انتخاب کنید.

با این وجود علاوه بر اطمینان از تازه بودن شیری که استفاده می کنید ، می توانید از هر نوع شیر مورد نظر خود استفاده کنید. می توانید از شیر کامل ، نیمه چرب یا بدون چربی و همچنین گزینه های غیر لبنی مانند شیر جو دو سر استفاده کنید.

به عنوان نکته ی فرعی ، اگر بهترین کف را می خواهید ، توصیه می کنیم از شیر کامل به دلیل محتوای چربی و جو دو سر استفاده کنید (جو دو سر اصلی اگر از گزینه های غیر لبنی استفاده کنید ، کف بسیار خوبی ایجاد می کند).

طرز تهیه کاپوچینو: دستورالعمل های گام به گام

اگر چیزی بیش از یک کاپوچینوی عالی دوست ندارید ، پس به راحتی دلیلی وجود ندارد که نتوانید از این قهوه اسپرسوی کوچک اما قدرتمند در راحتی خانه خود لذت ببرید!

کاپوچینوی خانگی می تواند به همان اندازه ای که در یک کافه خریداری می کنید خوشمزه باشد و بیشتر رایج است کامل بسیار ارزان تر ، بیش از حد!

  1. اول ، شما می خواهید ابتدا شیر خود را دم کنید – با خیال راحت! یک لیوان شیر را در قابلمه گرم کنید ، آن را روی حرارت متوسط ​​روی اجاق گاز قرار دهید و بگذارید تا گرم شود. بگذارید شیر آرام بجوشد تا زمانی که متوجه شدید حباب هایی در لبه های ظرف ایجاد شده اند ، اجازه ندهید تا جوش بیاید ، در غیر این صورت شیر ​​ترش می شود. به محض اینکه می بینید حباب هایی در اطراف لبه تشکیل شده اند ، بلافاصله ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا خنک شود.
  2. هنگامی که شیر خود را مرتب کردید ، مرحله بعدی که باید انجام دهید این است که شیر را کف کنید و آن را به صورت خوش طعم گازدار کنید. این کار را می توانید به صورت دستی و با همزن انجام دهید ، اگرچه ما توصیه می کنیم از همزن برقی استفاده کنید ، زیرا سرعت یک در واقع شیر را کف می کند و بهترین نتیجه را به شما می دهد. شیر خود را در یک کاسه یا لیوان بریزید و سپس همزن برقی خود را قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که در حین هم زدن آن را غوطه ور نگه دارید (بنابراین شیر را به جایی نمی ریزد) و با حرکات آرام و دایره ای شیر را هم بزنید تا از سطح کف شیر خوشحال شوید.
  3. آن وقت نوبت به تهیه قهوه می رسد! برای دستیابی به طعم واقعی قهوه ، توصیه می کنیم به جای استفاده از قهوه فوری ، از قهوه آسیاب شده استفاده کنید و آن را در مطبوعات فرانسه یا قهوه ساز درست کنید. چه یک تفت کاملاً تیره و چه یک تفت روشن معطر ترجیح می دهید ، دو قاشق غذاخوری از قهوه محلول انتخابی خود را به مطبوعات فرانسه اضافه کنید و سپس طبق معمول ادامه دهید.
  4. هنگامی که احساس کردید به قهوه خود زمان کافی برای دم کشیدن در مطبوعات فرانسه یا دستگاه قهوه ساز دلخواه خود داده اید ، اکنون می توانید کاپوچینو خود را ادامه دهید! این مرحله ای است که باید به درستی انجام دهید ، در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید همه چیز را از ابتدا شروع کنید. برای تهیه یک کاپوچینوی کلاسیک ، باید لیوان خود را با sp اسپرسو ، milk شیر خورشتی و سپس foam کف شیر پر کنید – به ترتیب!
  5. هنگامی که کاپوچینو خود را درست کردید ، می توانید آن را به حال خود رها کنید ، یا کمی خلاق باشید و شربت طعم دار خود را به آن اضافه کنید (وانیل خوشمزه است ، ما این را توصیه می کنیم یکی) یا حتی یک شکلات کلاسیک بپاشید. به محض اینکه از کاپوچینو خود راضی بودید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن زمان دهید تا خنک شود ، آرام بگیرد ، آرام شود و لذت ببرد!

https://www.youtube.com/watch؟v=6DtoMc40anE