کافه آسمون

قهوه بو داده به چه معناست؟

فهرست مطالب

منظور از تفت دادن قهوه چیست؟ تفاوت بین ارزیابی های مختلف چیست؟ اگر عاشق قهوه هستید ، احتمالاً این س questionsالات را از خود پرسیده اید.

علاوه بر منشأ دانه های قهوه و محیط رشد قهوه ، نوع بو دادن می تواند بر طعم قهوه نیز تأثیر بگذارد. طعم قهوه و رنگ سبز دانه ها در طی فرآیند بو دادن با افزایش دمای داخلی قهوه تغییر می کند. در دانه های کمی تفت داده شده و سبز روشن در دمای پایین تر رست دانه های قهوه در دمای بالاتر روی تفت تفت یا تفت تفت داده می شوند. هرچه برشته تیره تر شود ، کافئین ، اسیدیته و طعم های اساسی قهوه کمتر می شود.

در واقع ، دو فاکتور مهم پخت زمان و دما هستند: پخت سبک در دمای پایین و پخت تیره در دمای بالا. در نتیجه ، قهوه روشن طعم ملایم تری دارد و قهوه تیره قویتر و سنگین تر است. در هر صورت ، این انتخاب شماست و کاملا سلیقه ای است. برخی افراد قهوه بو داده تیره و برخی دیگر قهوه بو داده روشن را دوست دارند. در زیر لیستی از مشخصات هر نوع کباب آورده شده است تا به شما در انتخاب طعم مورد نظر کمک کند.

انواع درجه

  • سبک ترین: قهوه با رنگ روشن ، تقریباً بدون روغن ، طعم ملایمی دارد که به شدت اسیدی است. هنوز شکافها و شکاف های این نوع قهوه کاملاً باز نشده است. این قهوه ها به چند دسته از نور کم تا نور متوسط ​​تقسیم می شوند.
  • متوسط ​​رشد: قهوه ای روشن با تمایل به قهوه ای تیره ، مقدار کمی روغن ، طعم نسبتاً سنگین ، بدنه سنگین تر از سبک. شکافها و شکافهای دانه های قهوه در شرف باز شدن است. دسته های متوسط ​​از متوسط ​​روشن تا متوسط ​​تاریک هستند.
  • رز تیره: رنگ بین تیره تا سیاه ، کاملا چرب ، طعم سنگین (دودی و تلخ) ، بدن جمع و جور و وزن سبک همزمان. تفاوت دانه های قهوه و میزان تفت دادن تیره کاملاً مشخص و کشف شده است. گروه Dark با Dark Medium شروع می شود و با Ultra Dark پایان می یابد
منظور از قهوه بو داده چیست؟

تفاوت در درجات مختلف

میزان بلوغ قهوه را چگونه تعیین می کنید؟ هر لحظه و هر ثانیه هنگام تهیه قهوه بسیار مهم است. مخصوصاً وقتی در مرحله اول ترک هستند.

در این زمان ، دانه های قهوه دچار یک سری واکنش های فیزیکی مانند ترکیدن دانه های ذرت تحت تأثیر درجه حرارت بالا می شوند.

از این به بعد ، هرچه زمان بو دادن و گرمای دانه های قهوه بیشتر شود ، تفت شما تیره می شود.

از طرف دیگر ، اگر مانند برخی از کباب های مدرن ، درست هنگام ایجاد اولین ترک ، دیگر از برشته شدن دست نکشید ، قهوه شما سبک یا فوق سبک خواهد بود و دارای ویژگی های زیر است:

  • اسیدیته بسیار بالا
  • رایحه های شگفت انگیز
  • رایحه های میوه و مرکبات
  • چنین طعم جالبی

البته اگر مهارت کافی در تفت دادن قهوه ندارید ، ممکن است ویژگی های ناخواسته ای مانند موارد زیر را تجربه کنید.

  • طعم تند و گیاهی
  • طعم بد دهان مانند موز نارس است
  • یادداشت های بادام زمینی ، غلات سبوس دار یا نان تازه پخته شده
  • سلیقه بسیار کوتاه و یک بعدی

بهترین نور rast و متوسط

مرحله اول ترک معمولاً بین 90 تا 120 ثانیه طول می کشد.

در این مدت ، اگر استراحت را متوقف کنید ، مجموعه ای از محیط نور و استراحت به دست می آورید ، که تفاوت بسیار جدی در درجه استراحت با سونوگرافی است ، که دقیقاً هنگام وقوع اولین ترک متوقف می شود.

بسیاری از خصوصیات این قهوه ها شبیه به قهوه های متوسط ​​است و جداسازی آن بسیار دشوار خواهد بود. به خاطر داشته باشید که دسته های قهوه در محافل و کشورهای مختلف متفاوت است.

کافه ویچینو بلیسیمو - 100٪ عربیکا

قهوه متوسط ​​ممکن است در بعضی ها سبک باشد یا برعکس. به طور کلی ، با این حال ، این قهوه ها ویژگی های زیر را دارند:

  • شیرینی
  • اسیدیته متوسط
  • عطر دلپذیر و طعم دلپذیر
  • یادداشت های کارامل

اگر از من و بسیاری دیگر از دوستداران قهوه بپرسید که بهترین قهوه چیست ، موارد فوق را نام می بریم.

با این حال ، همانطور که قبلاً اشاره کردم ، درجه نور شطرنجی به مهارت زیادی نیاز دارد و از آنجا که می تواند طعم عالی داشته باشد ، بسیار ناامید کننده است.

متأسفانه ، از نگاه همه اینها ، شما واقعاً نمی توانید از نور یا محیط رستر خداحافظی کنید. یکی از راه های تشخیص خوب بودن یک قهوه با نور و محیط زیست این است که آن را در دست بگیرید و سعی کنید آن را بخورید.

قهوه خوب تفت داده شده به راحتی ترک ایجاد می کند ، اما قهوه بد مانند سنگ سخت خواهد بود.