کافه آسمون

قهوه تخصصی چیست؟ – کافه پرک سنگاپور

فهرست مطالب

بنیانگذار قهوه پرک پلدر طول سفر به کنیا ، بنیانگذار ما پاول عاشق قهوه مخصوص شد و از قهوه های خوشمزه “میوه” و مزارع کوهستانی زیبا سپاسگزار بود.

از آن زمان ، قهوه پرک به دلیل علاقه به قهوه و مسافرت به دنیا آمد.

اما دقیقاً قهوه تخصصی چیست؟

قهوه تخصصی

به زبان ساده ، قهوه مخصوص “بهترین بهترین” است ، که در ارتفاع مناسب ، در بهترین خاک رشد کرده و در زمان مناسب قبل از فروش به بازرگانان درجه یک قهوه و کباب انتخاب می شود.

اکثر قهوه های تولید شده در سراسر جهان عربیکا (حدود 75 درصد) است و ما در پرک فقط دانه های عربیکا با کیفیت وارد می کنیم. فقط 10٪ از دانه های قهوه در جهان واجد شرایط قهوه تخصصی هستند. (هورا ، هدیه!)

قهوه تخصصی اصطلاحی است که برای نشان دادن قهوه ای استفاده می شود که بیش از 80 امتیاز در مقیاس 100 امتیاز از انجمن تخصصی قهوه (SCA) کسب کرده است. این روند رتبه بندی “برش” نامیده می شود ، که عمل مشاهده طعم و مزه قهوه دم کرده است.

فنجان قهوه هدیهسیستم نمره دهی

با استفاده از دسته هایی مانند عطر و طعم ، شیرینی و اسیدیته ، SCA نظرات گروهی از متخصصان و کلاس Q مجاز. سپس این دانش آموزان استفاده می کنند چرخ برای طعم قهوه ساز، که یک استاندارد صنعتی است که جامع ترین مجموعه فرهنگ لغت ها را برای ارزیابی قهوه ارائه می دهد.

دانه های سبز و نسوخته با نقص زیاد به طور خودکار از رده قهوه خاص رد می شوند.

ممکن است چشیدن قهوه یک روند جالب و آسان به نظر برسد ، اما منتظر بمانید تا لیست طولانی پروتکل ها و بهترین روش های دنبال کردن را ببینید!

سفر از دانه به فنجان

کارلوس دی لا توره ، بنیانگذار کافه Avellaneda در مکزیکوسیتی ، موافق است: “کیفیت و کار خوب باید در تمام مراحل زنجیره ای ، از دانه ها تا فنجان ها انجام شود!”

قهوه تجاری اغلب از مراحل و کنترل کیفیت که منجر به دانه های با کیفیت پایین تر می شود ، چشم پوشی می کند. در حالی که برای تهیه قهوه تخصصی ، مقدار زیادی کار و تلاش برای تولید هر دانه ای که دم می کنید سرمایه گذاری می شود.

مرحله 1: کاشت

دانه های قهوه در واقع دانه هستند. فقط پس از خشک شدن ، پختن و آسیاب شدن می توان از آن برای پخت و پز استفاده کرد. این دانه ها معمولاً در مناطق سایه دار بزرگ کاشته می شوند و برای چندین روز رها می شوند تا قبل از انتقال به گلدان های جداگانه برای شرایط ایده آل رشد ، رشد کنند. کاشت همچنین در فصول مرطوب برای اطمینان از مرطوب ماندن خاک در هر زمان بهتر است.

مرحله 2: گیلاس را جمع کنید

حدود 3 تا 4 سال طول می کشد تا درختان قهوه تازه کاشته شده آماده باردهی شوند. این میوه که گیلاس قهوه نامیده می شود ، هنگام رسیدن آماده و برای برداشت روشن ، قرمز عمیق می شود. در بیشتر کشورها ، گیلاس ها هنوز توسط کارگران محلی چیده می شوند و کار زیادی دارند. چه کار دستی باشد و چه دستگاه ، قهوه را می توان به دو روش جمع کرد: روبان گیری و چیدن انتخابی. شما می توانید تفاوت آن را با پست قبلی وبلاگ ما درک کنید.

گیاه قهوه
مرحله 3: فرآوری گیلاس

بلافاصله پس از برداشت ، گیلاس ها در اسرع وقت برای جلوگیری از فساد فرآوری می شوند. برای فرآوری گیلاس دو روش وجود دارد ، یعنی روش خشک (یا طبیعی) و مرطوب. برای مطالعه بیشتر درباره آنها اینجا را کلیک کنید!

مرحله 4: دانه ها را خشک کنید

لوبیای مرطوب باید تقریباً تا 11٪ رطوبت خشک شود. آنها با پخش شدن آنها روی میزهای خشک کن و کف در معرض آفتاب خشک می شوند. این دانه های خشک شده به قهوه پوست نیز معروف هستند.

مرحله 5: جهنم و پرداخت

زمان پوست انداختن است که فرآیند از بین بردن پوست پوست از دانه های قهوه است. پسندیدن این جمله می گوید: “هرگز كتاب را بر اساس جلد آن قضاوت نكنید.” حتی بهترین دانه ها می توانند نقص داخلی آنها را پنهان کنند. پرداخت یک مرحله اختیاری است که شامل از بین بردن پوست نقره ای اضافی است که در طول مورد ظاهر می شود.

مرحله 6: صادرات

پس از مرتب سازی و مرتب سازی بر اساس اندازه و وزن ، دانه های آسیاب شده که اکنون قهوه سبز نامیده می شوند ، آماده صادرات هستند! این یک قدم به قهوه / کافه های مورد علاقه شما نزدیک است!

مراحل 7 و 8: چشیدن و پخت

قبل از ارزیابی قهوه خاص ، اتصال در کلاس Q مجاز انجام می شود. سپس بو دادن قهوه سبز را به دانه های قهوه ای معطر تبدیل می کند که از فروشگاه های آنلاین و فیزیکی خریداری می کنیم.

مرحله 9: آماده سازی

اکنون وقت آن است که قهوه مورد علاقه خود را درست کنید!

از تلاشی که فقط برای یک فنجان قهوه مخصوص انجام داده اید متعجب شده اید؟

چرا قهوه مخصوص بنوشید؟

قهوه مخصوص حاوی طعم های عمیق تر و متنوع تری است. علاوه بر این ، در مورد خرید قهوه های ویژه به جای قهوه های تجاری ، انتخاب بسیار بیشتری وجود دارد. بسته به محل پرورش حبوبات (اتیوپی ، سوماترا و غیره) ، بو داده (ایتالیایی ، فرانسوی) ، مخلوط ، قیمت یا حتی مزه می توانید ترجیحات خود را انتخاب کنید!

علاوه بر این ، دانه های مخصوص قهوه نباید هیچ نقص و نقصی داشته باشند – این بدان معنی است که کنترل های دقیق کنترل وجود دارد که در محل انجام می شود. این امر همچنین باعث ایجاد مشاغل زیادی و حقوق بیشتر برای جوامع محلی می شود که تلاش می کنیم از آنها پشتیبانی کنیم.

با قهوه مخصوص ، با دنیای کاملاً جدیدی از طعم و مزه آشنا می شوید که تجربه شما را هنگام نوشیدن قهوه تغییر می دهد.

ما در پرک ، فقط در آستانه قهوه تخصصی متناسب با جوانه های چشایی تصفیه شده شما ارائه می دهیم. همین حالا خودت امتحانش کن!

بسته بندی قهوه هدیه


منابع:

https://sca.coffee/research/ چه- special- قهوه است

https://blog.warriorcoffee.com/blog/ چه- خاصیت-قهوه-در واقع-به معنای

https://thirdwavecoffee.in/blogs/blog/ خاصیت-قهوه-و-چگونه-درجه بندی شده است

https://blog.bluebottlecoffee.com/posts/ چه- خاص- قهوه- قسمت 3

https://blog.bluebottlecoffee.com/posts/ چه- خاص-قهوه-قسمت 2 است

https://blog.bluebottlecoffee.com/posts/ چه- خاص- قهوه است

https://commodity.com/soft-ag Agricultural/coffee/