کافه آسمون

قهوه فرآوری شده به صورت بی هوازی چیست؟

فهرست مطالب
قهوه بی هوازی چیست

قهوه فرآوری شده به روش بی هوازی قهوه ای است که در محیطی فاقد اکسیژن تخمیر شده است. قهوه در ظروف عظیم قرار می گیرد که در آن CO2 پمپاژ می شود و اکسیژن دفع می شود.

به دنبال محبوبیت اخیر قهوه فله ای و دستی ، صنعت قهوه خاص طی دهه گذشته و بیشتر تغییرات زیادی را تجربه کرده است. یکی از این تحولات جدید راهی جدید به
پردازش قهوه به نام بی هوازی.

در حالی که مزارع تولید قهوه که از این روش فرآوری استفاده می کنند محبوبیت بیشتری کسب می کنند ، یافتن آن هنوز هم دشوار است ، بنابراین یک کنجکاوی طبیعی در مورد آن وجود دارد ، مانند نحوه تهیه آن؟ چرا می خواهید آن را بنوشید؟ به همه این س questionsالات و چند سوال دیگر در این صفحه پاسخ داده خواهد شد!

قهوه بی هوازی و تخمیر

اکنون تخمیر قهوه چیز جدیدی نیست. تمام قهوه ها تخمیر می شوند. با این حال ، قهوه طبیعی در یک محیط غنی از اکسیژن تخمیر می شود. دانه های قهوه اغلب در منطقه وسیع تری پخش می شوند. سپس لوبیاها کمی تخمیر می شوند (قند توسط آب تجزیه می شود).

این همان چیزی است که به توسعه طعم شناخته شده قهوه کمک می کند. تخمیر کلید اصلی نت های قهوه است. اگر اشتباه شود ، کل دسته قهوه هدر می رود.

قهوه بی هوازی متفاوت است. همانطور که گفتیم در فضای باز تخمیر نمی شود.

سپس قهوه برای تخمیر در این محیط عاری از اکسیژن رها می شود. این طعم کاملا متفاوت دانه قهوه را ایجاد می کند. در یک لحظه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

قهوه بی هوازی چگونه تهیه می شود؟

فرایند تهیه قهوه بی هوازی کاملاً ساده است ، با این فرض که تجهیزات مناسبی در اختیار دارید.

تجهیزات اصلی در تولید قهوه بی هوازی مخزن استیل ضد زنگ است. این مخزن به گونه ای طراحی شده است که از بیرون کاملاً آب بندی می شود. این بدان معنی است که پس از خارج شدن اکسیژن از مخزن ، هیچ چیز دیگری نمی تواند وارد شود.

فرآیند قهوه بی هوازی با پالپ شدن قهوه آغاز می شود. این به معنای از بین بردن دانه های دانه قهوه است. این دانه های قهوه سپس به ته مخزن اضافه می شوند.

در این مرحله ، تولید کننده ممکن است ترجیح دهد طعم دهنده های اضافی به مخاط اضافه کند. این می تواند پروفایل های مختلف طعم دهنده را اضافه کند ، کاری که شما واقعاً نمی توانید از طریق تخمیر طبیعی انجام دهید.

وقتی ژل درست شد ، مخاط قهوه به همه دانه ها سرایت می کند. سپس مخزن در این مرحله آب بندی می شود. برخی از تولید کنندگان می توانند اکسیژن را کاملا از بین ببرند.

با این حال ، اگر مخزن به درستی آب بندی شده باشد ، این یک الزام نیست. فرآیند تخمیر این اکسیژن را به CO2 (دی اکسید کربن) تبدیل می کند ، بنابراین به هر حال اکسیژن خیلی سریع از بین می رود.

روند تخمیر ممکن است 24 ساعت طول بکشد. اینکه چه مدت طول خواهد کشید بستگی به این دارد که تولید کننده در تلاش است چه کاری انجام دهد. آنها به طور منظم اسیدیته مخلوط تخمیر را بررسی می کنند. آنها می توانند مواد افزودنی اضافی به مخلوط اضافه کنند تا همه چیز متعادل شود و طعم سازگارتر ایجاد شود.

یکی از مزایای اصلی فرآیند دم کشیدن قهوه بی هوازی این است که تولید کننده کنترل بسیار بیشتری بر روند تخمیر دارد. آنها کنترلی را بدست می آورند که فقط در صورت تخمیر قهوه می توانید رویای آن را ببینید.

این بدان معناست که طعم قهوه ، به محض اینکه فرآیند پرچ شد ، باید کاملاً سازگار باشد. هرگز تحت تأثیر محیط ، کیفیت هوا یا گرم بودن آن قرار نخواهد گرفت. همه اینها می تواند در طعم قهوه معمولی تداخل ایجاد کند.

اگر به قهوه بی هوازی ساخته شده نگاهی بیندازید ، می بینید که قهوه تخمیر شده اغلب توسط سازنده بررسی می شود. هدف آنها کمک به حفظ سطح مناسب PH است. این چیزی است که این طعم پایدار را ایجاد می کند.

طعم قهوه بی هوازی چگونه است؟

https://www.youtube.com/watch؟v=saIqhTVW9TU

به دلیل طرز تهیه قهوه بی هوازی ، مشخصات مزه آن متفاوت از قهوه استاندارد شماست.

همانطور که حدس زده اید ، فرایند تهیه قهوه بی هوازی به معنای خفگی در آب میوه های خود است. این اجازه می دهد تا طعم دهنده ها واقعاً این قهوه را آغشته کنند.

نتیجه این امر دانه های قهوه با طعم میوه ای بسیار بیشتر از معمول قهوه است. در حقیقت ، قهوه بی هوازی بسته به مواد افزودنی اضافه شده به مخلوط و همچنین دانه منبع پایه ، می تواند طعم های مختلفی داشته باشد.

بیشتر قهوه های بی هوازی طعم کمی خامه ای تر از قهوه معمولی شما دارند. او همچنین مقداری از تلخی را از دست خواهد داد. نه آنقدر که طعم قهوه نداشته باشد ، اما طعم های شیرین و میوه ای بسیار بارزتر خواهند شد.

برخی افراد طعم آن را به آناناس ، گیلاس و شاید حتی لمس لیمو تشبیه می کنند. همه چیز در مورد نحوه کار سازنده برای تخمیر این قهوه است.

چرا قهوه بی هوازی می نوشیم؟

اگر قهوه بی هوازی را امتحان کنید هیچ فواید واقعی برای سلامتی وجود ندارد. تمام فواید سلامتی شما از قهوه بی هوازی نیز از قهوه استاندارد حاصل می شود. پس چرا قهوه بی هوازی بنوشید؟ خوب ، چون طعم آن کاملاً متفاوت است.

قهوه بی هوازی احتمالاً برای همه مناسب نخواهد بود. اگر این نت های میوه ای را دوست ندارید ، پس قهوه بی هوازی طعم عجیبی خواهد داشت. اگر علاقه ای به تلخی قهوه ندارید یا طعم به مراتب سازگارتر از هر چیزی که می نوشید را ترجیح می دهید ، پس قهوه بی هوازی برای شما مناسب خواهد بود.

به نظر من ، اگر عاشق قهوه هستید ، باید حداقل یک بار در زندگی خود قهوه بی هوازی را امتحان کنید. ممکن است خوشتان بیاید. می توانید از او متنفر شوید. تا سعی نکنید متوجه نخواهید شد.

به دلیل پیچیده ترین روش تهیه ، این ارزان ترین قهوه در جهان نیست ، اما اگر بتوانید چند نوع اجاق اصلی را امتحان کنید ، مانند موارد ذکر شده در زیر ، تجربه قهوه ای را تجربه خواهید کرد که هرگز فکر نمی کردید شما دارید

این لذت واقعی نوشیدن قهوه است ، نه؟ چیزی در اطراف هر گوشه ای کمی متفاوت است!