کافه آسمون

نژاد قهوه روبوستا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

فهرست مطالب

احتمالاً با نام Robusta آشنا هستید ، مخصوصاً اگر به قهوه علاقه دارید. روبوستا نام نژادی از قهوه است که تقریباً در همه موارد از خواهر عربیکا ضعیف تر است زیرا قند ، اسیدیته و چربی کمتری نسبت به عربیکا دارد. با این حال ، به دلیل کافئین زیاد ، باعث هوشیاری بیشتر و تمرکز بیشتر می شود.
علاوه بر این ، تأثیر بیشتری در چربی سوزی دارد و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود می بخشد. اگر می خواهید در مورد نژاد قهوه Robusta بیشتر بدانید ، از شما دعوت می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

کافه روبوستا

قهوه روبوستا نوعی دانه قهوه است که از گیاه Coffea Canephora گرفته می شود ، به همین دلیل از نظر علمی با نام Canephora نیز شناخته می شود.

سالانه حدود 25 درصد از تولید جهانی قهوه در روبوستا صورت می گیرد. ویتنام بیشترین تعداد مزارع قهوه روبوستا را در جهان دارد و از نظر کیفیت قهوه یکی از بهترین تولید کنندگان قهوه روبوستا محسوب می شود.

تاریخ:

قهوه روبوستا اولین بار توسط بلژیکی ها در قرن هجدهم در کنگو کشف شد. Coffea canephora نامیده می شود ، همچنین بومی جنگل های بارانی نزدیک دریاچه ویکتوریا در اوگاندا است.

این نوع قهوه اولین بار حدود یک سال بعد و در کشورهایی که وارد آسیا شدند قهوه عربیکا آنها زراعت شدند.

در سال 1869 ، به دلیل آفتی که درخت قهوه عربیکا را در سریلانکا ، اندونزی و … از بین برد و درخت قهوه روبوستا در برابر این نوع آفت مقاوم تر شد ، مزارع قهوه که در کشورهای جنوب شرقی آسیا کشت می شود ، مانند اندونزی ، هند و ویتنام و اختصاص داده شده است.

کافه وینچینو اینسونیا - 100٪ روبوستا

ویژگی های قهوه Robusta Don

مشخصه های فیزیکی:

شکل میوه ها و دانه های قهوه گرد است. خطی که دانه را به دو قسمت تقسیم می کند نسبتاً مستقیم است.

دانه های روبوستا

ویژگی های گیاه:

مقاومت آن از درخت عربیکا بیشتر است و ارتفاع این نوع گیاه بین 0 تا 800 متر است ، بنابراین دانه از پیچیدگی کمتری برخوردار است و طعم محدودتری دارد.

درخت روبوستا در برابر آفات درختان و کمبود آب مقاومت بیشتری دارد و هزینه کم کاشت و نگهداری این درخت باعث شده تا تولید خوبی در کشورهای جنوب شرقی آسیا به نمایش بگذارد.

درخت روبوستا

ویژگی های طعم:

طعم قهوه روبوستا به اندازه مقاومت چوب نیست ، زیرا مواد مغذی کمتری به دانه های قهوه می رسد. که به طور مستقیم بر کیفیت قهوه تأثیر می گذارد.

این نوع قهوه تقریباً در همه موارد ضعیف تر از عربیکا است ، زیرا قند ، اسیدیته و چربی کمتری نسبت به عربیکا دارد و همچنین به دلیل داشتن مقدار زیادی کافئین و اسید کلروژنیک بالا طعم تلخی دارد.

خواص:

قهوه روبوستا به انواع دیگر قهوه شباهت دارد ، با این تفاوت که به دلیل وجود کافئین بیشتر باعث هوشیاری بیشتر و افزایش تمرکز می شود. علاوه بر این ، تأثیر بیشتری در چربی سوزی دارد و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود می بخشد.

قهوه روبوستا به دلیل دارا بودن مقدار زیادی کافئین ، یک شات است اسپرسو یک ، انرژی شما را در طول روز فراهم می کند.

فواید قهوه روبوستا

  • رشد آسان
  • کم چرب
  • محتوای کافئین زیاد (حدود 2.7٪ در مقایسه با 1.5٪ قهوه عربیکا)
  • قیمت پایین

معایب قهوه روبوستا

  • سلیقه محدودتر
  • تلخی زیاد
  • کیفیت پایین.