کافه آسمون

چرا قهوه کونا اینقدر گران است؟

فهرست مطالب
قهوه سبز Kona از هاوایی

1. هزینه های کارگری

نیروی کار باید مهمترین عاملی باشد که قیمت Kona را به همان شکلی که در آن است قرار می دهد. قهوه Kona در هاوایی ، ایالت ایالات متحده آمریکا تولید می شود و بنابراین از همه قوانین و مقررات صنعت آمریکا پیروی می کند.

کشت و فروش قهوه در سراسر جهان انجام می شود ، اما بارها در مکان هایی بدون مقررات کار یا بیشتر. آنها به دلیل اینکه هزینه های کار بسیار کمتر است قادر به تولید همان مقدار قهوه برای بخشی از هزینه هستند – آنها استانداردها و ضوابط حداقل دستمزد مورد نیاز را هنگام کار در ایالات متحده ندارند.

برای تهیه یک کیلوگرم کونا ، به 8 کیلوگرم میوه نیاز دارید. یک درخت قهوه فقط حدود 16 کیلوگرم گیلاس می دهد ، بنابراین می توانید به هر درختی برسید که 2 کیلوگرم قهوه بو داده تولید کند. با توجه به چند بار انتخاب ، مراقبت و نظارت ، این مقدار زیاد نیست. و این حتی درجه بندی ، خشک یا برشته شدن قهوه را در نظر نمی گیرد.

2. هزینه های حمل و نقل

روند رشد قهوه به خودی خود آسان نیست. این گیاه در دامنه بزرگترین آتشفشان فعال جهان – Mauna Loa پرورش داده می شود.

این مسئله همانطور که در یک جزیره وجود دارد چالش ها و مشکلات خاص خود را به وجود می آورد. این دلیل اصلی است که در وهله اول باید انتخاب شود ، نه مکانیکی.

بیشتر گیلاس های قهوه به دلیل شیب و جو به صورت جداگانه رسیده می شوند که این امر جمع آوری دستی را بیشتر پیچیده می کند.

نه تنها این ، بلکه وقتی همه چیز گفته و انجام می شود ، این قهوه نیز باید از هاوایی تحویل داده شود. این نزدیک نیست که نزدیکترین ایالت ایالات متحده ، کالیفرنیا ، نزدیک به 3000 مایل فاصله دارد ، در حالی که حمل و نقل به آسیا 5000 مایل است.

3. کمبود قهوه Kona

به سادگی یک تن فضا برای پرورش قهوه Kona وجود ندارد. نمی تواند مانند سایر قهوه ها به تولید انبوه برسد. برای اینکه یک قهوه گواهینامه Kona را بدست آورد ، باید آن را در قطعه خاصی از زمین – به نام کمربند Kona – پرورش دهید. عرض آن تقریباً یک مایل و 30 مایل طول دارد.

این دلیل اصلی است که تولید کونا تنها 1٪ از کل قهوه های تولید شده در سراسر جهان را تشکیل می دهد. اگرچه از این زمین به طور کارآمد و کامل استفاده می شود ، اما در مقایسه با تولید در مقیاس بزرگ یک سطل سنگین است.

تخمین زده می شود که هر ساله حدود 3 میلیون پوند دانه قهوه سبز و رست نشده در منطقه Kona کشت شود. این خیلی زیاد به نظر می رسد ، اما فقط قسمت کوچکی از آنچه کشورهای دیگر می توانند تولید کنند وجود دارد.

به عنوان مثال ، برزیل تقریباً 6 میلیارد پوند قهوه در سال درست می کند و ویتنام تقریباً نیمی از آن.

شاید از خود بپرسید که برخلاف هر قهوه دیگری رفتن با کونا چه توجیهی دارد؟ آیا ارزش پرداخت ساده تر این است که در منطقه ای دشوار و در ایالات متحده کشت شده است؟ خوب ، این تنها دلایل همراهی با Kona نیست.

هنگام خرید قهوه مناسب Kona ، به عنوان مثال در آمازون ، می خواهید از “مخلوط های” Kona – که همانطور که قبلا ذکر شد ، فقط 10٪ از دانه های قهوه Kona را شامل می شود ، جلوگیری کنید.

90٪ باقیمانده می تواند دانه هایی با هر منشا باشد که معمولاً برای جبران قیمت بالای لوبیای کونا ، در ارزان ترین حالت ممکن قرار دارند. این بدان معناست که شما به سختی از طعم و خاص بودن آنچه Kona ارائه می دهد لذت خواهید برد.

نوع قهوه ای که می خواهید به دنبال آن بروید قهوه 100٪ Kona است. البته قیمت این نوع به مزرعه و تولید کننده بستگی دارد ، اما به طور معمول انتظار پرداخت کمتر از 20 دلار برای هر پوند را ندارید. دامنه آن می تواند تا 50 دلار در هر پوند یا حتی بیشتر باشد و سایر عوامل نیز در این زمینه فعالیت می کنند.

در اواسط دهه 2000 ، محصول به دلیل اشکال (آلودگی قهوه گیلاس) که هاوایی برای کاهش و از بین بردن آن تلاش می کرد ، آسیب دید اما در نتیجه قیمت ها افزایش یافت.

به هر حال ، خرید قهوه Kona واقعاً به جو رو به رشد سال به سال ، مزارع فردی ، وضعیت محصولات و موارد دیگر بستگی دارد ، اما اگر اطمینان حاصل کنید که 100٪ قهوه Kona غلات کامل است و تازه تفت داده شده است ، از دم نوشیدن یک فنجان قهوه خارق العاده دور نخواهید شد.