کافه آسمون

چگونه به عنوان یک حرفه ای اسپرسو بنوشیم

فهرست مطالب
نحوه نوشیدن اسپرسو

اسپرسو به عنصر اصلی نوشیدن قهوه مدرن تبدیل شده است. در ابتدا ، اسپرسو به عنوان روشی برای مصرف سریع مقدار کافئین در یک فنجان کامل قهوه با ریختن آب داغ روی دانه های قهوه فشرده و بسته بندی شده طراحی شد. با کافه آسمون همراه باشید.

ساخت اسپرسو با دستگاه مناسب نباید بیش از یک دقیقه طول بکشد ، اما اسپرسو فقط مراحل ساخت آن نیست. نوشیدن اسپرسو برای اکثر افراد یک تجربه است ، خواه نوشیدن آن در آخر شب ، تهیه اسپرسو برای شروع روز یا مخلوط کردن آن با شیر برای ایجاد لاته.

مقدار اسپرسو

اسپرسو را می توان بصورت یک ضربه ، دو یا سه ضرب سفارش داد.

  • تک آهنگ 1 اونس است
  • دونفره 2 اونس است
  • سه گانه 3 اونس است

* تک یا دوتایی معمول ترین اندازه ها هستند. دو نفره دوپیو ، سه گانه سه گانه نیز نامیده می شود و نادرترین ، متداول ترین شایع در ایالات متحده ، چهار ضرب چهار ضلعی نامیده می شود. اطمینان حاصل کنید که هنگام سفارش اسپرسو ، چه سایزی را می خواهید.

در حالی که منتظر اسپرسوی خود هستید ، کمی وقت بگذارید تا از محیط اطراف خود لذت ببرید. بوی قهوه تازه و شیر بخارپز ، فضای کافه یا رستورانی که در آن هستید و اطرافیان می توانند به تجربه اسپرسو شما کمک کنند.

برای نوشیدن اسپرسو به عنوان یک متخصص واقعی قهوه ، باید این مراحل را دنبال کنید.

نحوه نوشیدن اسپرسو

اول و قبل از اولین جرعه خود

قبل از سرو اسپرسو ، باید چند جرعه آب بنوشید تا پالت خود را تمیز کند و بتوانید غنای نوشیدنی خود را احساس کنید.

اسپرسوی تازه ساخته شده باید کف آن به نام “خامه” باشد. این لایه یک حباب اکسیژن است که باعث می شود اسپرسو مانند لایه ای از شیر مایل به قرمز و مایل به قرمز باشد.

این امر از تهیه اسپرسو تحت فشار زیاد و همچنین بخار آزاد شده از آب تقریباً در حال جوش است. اگر می خواهید ، می توانید این لایه را خراشیده کنید زیرا چیزی به اسپرسو اضافه نمی کند و در واقع برخی می گویند طعم بدی دارد. متخصصان اسپرسو توصیه می کنند قبل از نوشیدن کرم را با قاشق خراش دهید.

سپس اسپرسو خود را هم بزنید.

مانند اکثر نوشیدنی هایی که بیش از یک دقیقه مانده است ، اجزای سنگین و معطر اسپرسو نیز در مدتی که باریستا می خواهد آن را از دستگاه اسپرسو به میز شما برساند ، ته آن فرو می رود.

به محض اینکه اسپرسو شما هم زده و خامه رنده شد ، اگر به دلایلی قهوه تازه نیست ، اگر می خواهید تلخی قهوه را کم کنید ، کمی قند به اسپرسو اضافه کنید. اگر قهوه تازه است و می خواهید طعم های کامل اسپرسوی خالص را امتحان کنید ، شکر را بیرون بگذارید.

در آخر اسپرسو بنوشید

اکنون آماده نوشیدن اسپرسو خود هستید. یک وعده اسپرسو برای نوشیدن بیش از یک یا دو جرعه در نظر گرفته نشده است. بگذارید طعم های کامل اسپرسو زبان شما را بپوشاند و از ترکیب رایحه های غنی قهوه با گرمای فرآیند دم کردن لذت ببرید.

اجازه دهید طعم دهنده ها در دهان شما غرغر کنند و هنگام مصرف کافئین از هجوم سریع کافئین لذت ببرید. اگر هم بزنید ، هر جرعه باید طعم یکنواخت و معطر داشته باشد و تجربه اسپرسو کامل و خالصی را برای شما رقم بزند.

سخن پایانی

اگر به دنبال یک تجربه سنتی اسپرسو هستید ، از یک کافه واقعی با یک باریستای کاملاً آموزش دیده دیدن کنید ، جایی که واقعاً می توانید از هنر ساخت اسپرسو قدردانی کنید. آب کاملاً معتدل ، دانه های قهوه تحت فشار مناسب و دم کشیدن با زمان مناسب تجربه اسپرسو را ایجاد می کند مانند چیزی که قبلاً تجربه نکرده اید.

اگر علاقه ای به نوشیدن اسپرسوی مستقیم ندارید ، می توانید از بین بسیاری از نوشیدنی های مختلف اسپرسو انتخاب کنید. به عنوان مثال ، آمریکانو نوعی اسپرسو است که با آب داغ مخلوط می شود و نوشیدنی با طعم غنی و مقدار زیادی کافئین روی یک اسپرسو به اندازه و حرارت یک فنجان قهوه ایجاد می کند.

کاپوچینو یک اسپرسو تک یا دوتایی است که روی آن لمس شیر کف و کف شده است. Macchiato یک شات اسپرسو است که شیر گرم و بخارپز شده روی اسپرسو ریخته است. لاته ، یکی از محبوب ترین نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو ، یک یا دو اسپرسو با مقدار زیادی شیر بخارپز است.

لاته باید نسبت شیر ​​/ قهوه بالایی داشته باشد تا تلخی اسپرسو تقریباً از نوشیدنی پاک شود.

هر یک از این نوشیدنی ها را می توان با انواع تزریقات طعم دهنده ، شیرین کننده ها و شیرها مخلوط کرد و برای هر بار نوشیدن یک نوشیدنی واقعاً بی نظیر ایجاد کرد. می توان هر روز به یک کافه مراجعه کرد و هر روز نوع دیگری از نوشیدنی اسپرسو دریافت کرد. امکانات نوشیدن اسپرسو واقعاً بی پایان و همیشه در حال تحول است.