کافه آسمون

چگونه می توان با AeroPress قهوه سرد درست کرد؟

فهرست مطالب

برای تهیه یک نوشیدنی سرد با Aeropress ، به قهوه متوسط ​​و درشت آسیاب شده ، آب فیلتر شده در دمای اتاق و زمان نیاز دارید. فقط کافی است این مواد را در Aeropress خود ترکیب کرده و 12 تا 24 ساعت صبر کنید.

Aeropress چاقوی تولید کننده قهوه توسط ارتش سوئیس است. این احتمالاً همه کاره ترین دستگاه تولید قهوه در بازار امروز است. به دلیل انعطاف پذیری و قابل حمل بودن ، همیشه روش های جدیدی برای یادگیری (یا اختراع) تهیه قهوه با آن وجود دارد. Aeropress نه تنها می تواند یک فنجان عالی قهوه داغ درست کند ، بلکه می تواند یک نوشیدنی سرد عالی درست کند ، چه در خانه باشید و چه در جاده.

با تمام آنچه گفته شد ، ما به شما این فرصت را می دهیم تا بفهمید چرا این مقاله را خواندید و بیایید نگاهی به نحوه تهیه یک نوشیدنی سرد با Aeropress بیاندازیم! آماده!

قهوه

از آنجا که قهوه دم کرده غلیظ است ، استفاده از قهوه تازه تفت داده شده متناسب با ذائقه خاص شما یکی از مهمترین تصمیماتی است که برای تهیه قهوه دم سرد گرفته اید. من قهوه آفریقا را به عنوان قهوه اتیوپی یا کنیا ترجیح می دهم. طعم آن ها با رایحه مرکبات و گلهای سبکتر است ، که به قهوه شما بافت سبک تری می بخشد و احساس دهان می کند. از آنجا که من در یک مکان گرم در تمام طول سال زندگی می کنم ، این یک روش تازه کننده خوب برای شروع یا ادامه روز است.

اگر به دنبال چیزی با طعم سنگین تر هستید ، همیشه می توانید قهوه مثلاً از سوماترا را امتحان کنید. شما فقط باید چندین قهوه از یک منشا را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی را بیشتر دوست دارید.

جیزهای اساسی

  • Aeropress یا Aeropress Go
  • 210 گرم آب در دمای اتاق
  • 30 گرم قهوه تازه بو داده
  • مقیاس
  • کارخانه

دستور العمل طرز تهیه آشپزی سرد با پرس هوا

مرحله 1. نوک سینه ها را وزن کنید

فلس های خود را بردارید و 30 گرم قهوه وزن کنید

مرحله 2. متوسط ​​را درشت خرد کنید

برای تهیه آهک سرد با روشی سنتی تر ، مانند سیستم نرم ، من معمولاً سنگ زنی درشت را توصیه می کنم ، اما با Aeropress آن را روی دانه متوسط ​​قرار دهید (بین قهوه قطره ای و اندازه چرخ سنگ فرانس پرس) ، سپس از آسیاب دستی یا برقی استفاده کنید قهوه را آسیاب می کند

مرحله 3. از روش Aeropress معکوس استفاده کنید (عکس بالا را ببینید)

اگر از درپوش و فیلتر همراه با Aeropress استفاده می کنید ، باید از روش معکوس استفاده کنید. این به این معنی است که پیستون در پایین و ظرف پخت و پز در بالا قرار دارد. پس از تنظیم ، قهوه آسیاب شده را بریزید

مرحله 4 آب را در دمای اتاق بریزید

پرس هوای معکوس را روی مقیاس ها قرار داده و 210 گرم آب فیلتر شده را در دمای اتاق بریزید. شما نمی خواهید از آب گرم استفاده کنید ، زیرا این کار روند پخت را تسریع می کند و طعم های ناخواسته به شما می بخشد. قهوه را به آرامی هم بزنید تا مطمئن شوید تمام لجن ها از آب اشباع شده اند

مرحله 6. شستشو و پوشش دهید

اگر از فیلتر کاغذ استفاده می کنید ، آن را خوب آبکشی کنید تا از طعم احتمالی کاغذ خلاص شوید و آن را در کلاه بگذارید. سپس درپوش Aeropress را با دقت قرار داده و کمی بچرخانید تا قفل شود.

مرحله 6. بگذارید حداقل 12 ساعت یک شب بماند

مرحله 7. قهوه را در فنجان مورد علاقه خود فشار دهید

صبح یا زمان تمام شدن ، فیلتر و درپوش را روی فشار هوا قرار دهید و کمی بچرخانید تا قفل شود. سپس لیوان قهوه خود را برداشته و روی درپوش آن قرار دهید و پرس هوا و فنجان را به سرعت برگردانید تا فنجان قهوه اکنون روی میز قرار گیرد و فشار هوا روی آن قرار گیرد. سپس پیستون را به سمت پایین فشار دهید تا زمانی که صدای خش خش ای را بشنوید که به شما اطلاع می دهد تمام آب را به فنجان قهوه فشار داده اید.

مرحله 8. با آب ، شیر یا جایگزین شیر برش دهید

آنچه شما تمام خواهید کرد یک کنسانتره قهوه است که باید با آب و یخ ، شیر سرد یا شیر سرد با استفاده از نسبت 1 به 1 برش داده شود. اگر فکر می کنید قهوه خیلی قوی است می توانید از نسبت 2 به 1 استفاده کنید

سخن پایانی

گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید هنگام تهیه یک نوشیدنی سرد با Aeropress استفاده کنید ، مانند تغییر نسبت قهوه / آب یا زمان ترک قهوه. و نیازی به ذکر نوع قهوه شما نیست ، اعم از قهوه تک سینه یا مخلوط.

سپس می توانید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آن را برش دهید. آیا می خواهید از شیر کامل ، شیر بادام یا حتی شیر جو دو سر استفاده کنید. شاید پاک تر باشد و فقط می خواهد از آب استفاده کند. این امکانات ظاهراً بی پایان هستند

بنابراین لذت ببرید ، آزمایش کنید و ببینید کدام ترکیب برای شما بهتر است!

اگر قبلاً آن را ندارید ، می توانید Aeropress ، فیلترها و یک کیف مسافرتی آمازون تهیه کنید