کافه آسمون

کاهش وزن با قهوه سبز

فهرست مطالب

نوشیدن قهوه برای کاهش وزن ممکن است آخرین گزینه ای باشد که به آن فکر می کنید ، اما پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید تا ببینید قهوه چگونه بر کاهش وزن شما تأثیر می گذارد. پزشکان همچنین قهوه را برای کاهش وزن تجویز می کنند ، بنابراین دانستن این امر می تواند به کاهش وزن بهتر کمک کند.

این رژیم توسط دکتر باب آروونت در کتاب “عاشقان قهوه خور” معرفی شده است و یکی از اساسی ترین روش های غذا خوردن است.

فواید قهوه برای لاغری

  • برای افزایش متابولیسم
  • چربی بیشتری می سوزاند
  • جلوگیری از جذب گرما
  • در نهایت اشتها را کاهش دهید

رژیم کاهش وزن با قهوه

برنامه لاغری با قهوه به معنی نوشیدن سه فنجان قهوه (720 میلی لیتر) با Rast Light (دارای آنتی اکسیدان و پلی فنول بیشتر از Rast Dark) است.

چه نوع قهوه ای را برای کاهش وزن خود انتخاب می کنید و نحوه پردازش آن بر نتایج کاهش وزن شما تأثیر زیادی می گذارد. به گفته دکتر آرونت ، بهترین برشته قهوه برای رژیم کاهش وزن ، قهوه سبک است و آن را با آب تصفیه شده بنوشید.

تفاوت زیادی بین استفاده از قهوه کافئین دار و قهوه بدون کافئین وجود ندارد و فقط باید مراقب باشید که از خامه یا شکر در آن استفاده نکنید.

توصیه می شود که سایر وعده های غذایی شما شامل غلات کامل ، میوه ها ، سبزیجات و فیبر باشد و کالری کمی داشته باشد تا رژیم قهوه شما در کاهش وزن موثرتر باشد.

میزان کالری استاندارد در رژیم کاهش وزن با قهوه 1500 کالری است که کمتر از مقدار کالری است که یک فرد معمولاً مصرف می کند.

فواید قهوه سبز برای لاغری

همانطور که در بالا ذکر شد ، قهوه سرشار از کافئین ، آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است که فواید زیادی برای سلامتی مانند کاهش التهاب و دفع رادیکال های آزاد دارد.

وقتی نوبت به فواید کاهش وزن قهوه می رسد ، کاهش اشتها و افزایش متابولیسم دو مزیت بالقوه است که هر دو به کاهش وزن کمک می کند.

طبق تحقیقات دکتر آروانت ، رژیم قهوه می تواند اشتها را کاهش دهد ، که به نوبه خود منجر به کالری کمتری در روز می شود.

نوشیدن قهوه اندکی قبل از غذای اصلی باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش میزان کالری مصرفی در روز می شود.

با این حال ، نوشیدن قهوه 3 تا 4 ساعت قبل از غذا تأثیر چندانی بر کاهش اشتها نخواهد داشت.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های سالم است و با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. با این حال ، برخی از عوارض جانبی رژیم قهوه وجود دارد.

تاثیر قهوه بر سوخت و ساز بدن

قهوه بدون کافئین نیز یکی از گزینه های رژیم کاهش وزن قهوه است ، اما اکثر مردم قهوه کافئین دار را ترجیح می دهند ، در حالی که بیشتر اثرات متابولیکی قهوه به کافئین موجود در آن نسبت داده می شود.

با این حال ، مصرف بیش از حد کافئین می تواند مشکلات دیگری را ایجاد کند که برای سلامتی مضر است.

فشار خون بالا یکی از عوارض جانبی کافئین است. افرادی که سه فنجان یا بیشتر قهوه در روز می نوشند ، فشار خون بالاتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.

یکی دیگر از عوارض جانبی داروهای دیورتیک کافئین است که باعث می شود مایعات بیشتری در ادرار دفع شود و در نتیجه مواد مغذی محلول در آب مانند پتاسیم در ادرار دفع می شود.

مصرف زیاد کافئین بر حملات قلبی ، سردرد ، بی خوابی تأثیر مستقیم دارد و خطر شکستگی استخوان ، پوکی استخوان و حتی افسردگی را افزایش می دهد.
با قهوه متابولیسم را افزایش دهید.

تعداد کالری هایی که فرد هنگام استراحت می سوزاند را نرخ متابولیسم استراحت (RMR) می نامند. هرچه این مقدار بیشتر باشد ، کاهش وزن راحت تر است.

کافئین بر این مقدار تأثیر مستقیم دارد. تحقیقات نشان می دهد که کافئین می تواند متابولیسم را بین 3 تا 11 درصد افزایش دهد.

این در صورتی است که تأثیر کمتری بر افراد چاق داشته باشد. کافئین همچنین چربی سوزی را در افراد افزایش می دهد که در افراد لاغر بیشتر از افراد چاق است.

علاوه بر این ، چربی سوزی با قهوه با انجام فعالیت بدنی کمتر به چربی سوزی بیشتر و کاهش وزن بیشتر کمک می کند.

عوارض رژیم قهوه

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های سالم است و با سرکوب اشتها و افزایش متابولیسم می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. با این حال ، رژیم قهوه دارای چندین معایب است.

در حالی که قهوه بدون کافئین نیز گزینه ای برای رژیم قهوه شما است ، اکثر مردم قهوه کافئین دار را ترجیح می دهند.

علاوه بر این ، بسیاری از مزایای متابولیک قهوه به کافئین نسبت داده می شود. با این حال ، مصرف زیاد کافئین می تواند منجر به مشکلات مختلف سلامتی ، از جمله فشار خون بالا شود.

یک مطالعه مشاهده ای به بررسی رابطه بین قهوه و فشار خون در بیش از 1100 فرد مبتلا به فشار خون بالا پرداخت.

کسانی که سه فنجان یا بیشتر قهوه در روز می نوشند ، فشار خون بالاتری نسبت به کسانی که نمی نوشند دارند.

کافئین همچنین ادرارآور است ، بنابراین باعث می شود مایعات بیشتری از طریق ادرار دفع شود.

اگر زیاد قهوه می نوشید ، ممکن است لازم باشد بیشتر به دستشویی بروید. علاوه بر این ، بسیاری از الکترولیت های مهم ، از جمله پتاسیم ، در این مایعات دفع می شوند.

از دست دادن بیش از حد پتاسیم می تواند منجر به اختلالی به نام “هیپوکالمی” شود که می تواند بر کنترل ماهیچه ها و سلامت قلب تأثیر بگذارد.

با این حال ، هیپوکالمی ناشی از قهوه نادر است. در نهایت ، مصرف بیش از حد کافئین با افزایش خطر حمله قلبی ، سردرد ، بی خوابی و شکستگی استخوان ها ، پوکی استخوان و حتی افسردگی مرتبط است.

در حالی که نوشیدن بیش از حد قهوه کافئین دار می تواند مضر باشد ، مصرف حداکثر 400 میلی گرم کافئین در روز – یا حدود 4 فنجان (960 میلی لیتر) قهوه – به طور کلی بی خطر است.