کافه آسمون

قهوه Excelsa چیست؟ – گورو قهوه کاردستی

فهرست مطالب

نمی توانم تصور کنم که شما در مورد دانه های قهوه Excelsa چیزی شنیده باشید. این یکی از کمیاب ترین قهوه های جهان است. نادر بودن دانه های قهوه آن را فوق العاده گران می کند. در نتیجه ، بسیاری از تأمین کنندگان قهوه از آن دوری خواهند کرد. همچنین در مقایسه با رایج ترین دانه های قهوه طعم نسبتاً منحصر به فردی دارد.

در این صفحه می خواهم در مورد قهوه Excelsa صحبت کنم. من می خواهم در مورد محل رشد بحث کنم. نحوه پرورش آن و من حتی می خواهم کمی در مورد مشخصات طعم بی نظیر لوبیا صحبت کنم.

قهوه Excelsa چیست؟

دانه های قهوه Excelsa روی قهوه رشد می کنند ، که بخشی از گروه گیاهان قهوه Liberica است. قهوه Excelsa را می توان در مکانهایی کشت کرد که این دانه های دیگر نمی توانند ، زیرا برای رشد به مقدار زیادی آب نیاز ندارد. همچنین برای رشد نیازی به بهترین خاک ندارد.

درست مثل قهوه Liberica ، دانه های قهوه Excelsa به هیچ وجه محبوب نیستند. در واقع ، مقدار قهوه Excelsa در سراسر جهان به هیچ وجه قابل توجه نیست. افرادی وجود دارند که معتقدند این میزان کمتر از 1٪ مصرف قهوه در سراسر جهان را نشان می دهد.

با توجه به این ، برخی از افراد ادعا می كنند كه قهوه Excelsa در واقع گیاهی در لیبریكا نیست. از آنجا که در طرح کلان چیزهای نسبتاً جدیدی است ، بسیاری از محققان بر این باورند که گیاه قهوه Excelsa به اشتباه طبقه بندی شده است. تعجب نخواهم کرد که در آینده به نوع کافی شاپ خود تبدیل شده است.

زیرا گیاهی فوق العاده مقاوم است که از پس برخی شرایط سخت بر می آید. رسیدن دانه های قهوه Excelsa نسبت به رقبای خود کمی بیشتر طول می کشد.

دانه های قهوه Excelsa در کجا پرورش می یابند؟

گیاهان قهوه Excelsa در حوالی دریاچه چاد در چاد واقع شده اند. آنها در دهه 1900 در آنجا کشف شدند. آنها در مناطق دیگر چاد رشد می کنند ، اما در اینجا اکثر گیاهان را پیدا خواهید کرد. در واقع ، پرورش قهوه Excelsa برای کشاورزان ساکن اطراف دریاچه چاد درآمد کاملاً مناسبی است. با این حال ، قهوه در سراسر جهان در دسترس نیست. فقط در کشورهای همسایه و شاید کمی در آسیا فروخته شود.

با این حال ، می توان آن را در مکان های زیر نیز یافت. برخلاف قهوه طبیعی ، بیشتر این مقدار از قهوه Excelsa تولید می شود:

  • اندونزی
  • ویتنام
  • جمهوری آفریقای مرکزی
  • لیبریا
  • فیلیپین
  • سیرا لئون

در واقع ، عجیب است که این گیاه در واقع در مکان های بیشتری پرورش داده نمی شود. البته ، این محبوب ترین دانه های قهوه در جهان را تولید نخواهد کرد ، اما مطمئناً یکی از سخت ترین قهوه هایی است که با آن روبرو خواهید شد. من حدس می زنم که طعم گیاهان واقعاً تأثیر بسزایی در افرادی که واقعاً می خواهند دانه های قهوه درست کنند ، داشته است.

طعم قهوه Excelsa

توضیح طعم قهوه Excelsa به طرز چشمگیری دشوار است. زیرا در مکانهایی که مصرف می شود بعید است مستقیماً قهوه Excelsa مصرف شود. طعم آن چنان غیر قابل تحمل است که اغلب با انواع دیگر قهوه مخلوط می شود. به رقیق شدن طعم قهوه کمک می کند.

حتی اگر عاشق قهوه هستید ، لازم نیست از طعم قهوه Excelsa لذت ببرید. بعضی ها ادعا می کنند که تا حدودی سلیقه اکتسابی است. مزه خاکی غیر قابل تحملی دارد. طعم آن مانند قهوه است ، اما با هر قهوه دیگری که امتحان کرده اید متفاوت است.

شاید بزرگترین مشکلی که بسیاری از مردم با قهوه Excelsa دارند دقیقاً بوی آن است. آره. بوی قهوه می دهد ، اما بوی باورنکردنی قوی دارد. به نظر می رسد بسیاری از افراد از عطر و بوی قهوه خجالت می کشند. این دوباره به این دلیل است که احتمالاً به آن عادت نکرده اید.

همچنین لازم به ذکر است که دانه های قهوه Excelsa به طور طبیعی دارای مقدار کافئین کمتری نسبت به سایر دانه های قهوه هستند.

اگر هرگز با قهوه Excelsa روبرو شدید ، می توانید آن را امتحان کنید. ممکن است خوشتان بیاید. با این حال ، فهمیدم که اکثر دوستداران قهوه طرفدار نیستند. فقط این است که طعم و مزه بیش از حد معمول آنها متفاوت است. اگر قصد استفاده از قهوه Excelsa را دارید ، ممکن است ارزش داشته باشد که آن را با مقداری دانه های عربیکا یا مواردی از این دست مخلوط کنید. این به گرد کردن طعم و مزه کمک می کند. شما همچنان طعم خاکی قهوه Excelsa را خواهید گرفت ، اما عطر و طعم آن چندان چشمگیر نخواهد بود.

آینده قهوه Excelsa

قهوه اکسلزا هرگز قهوه مقدماتی نخواهد بود. در واقع ، من حدس می زنم که مقدار زیادی قهوه باقی مانده باقی مانده باشد. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد.

برای مبتدیان ، در بسیاری از مکان ها پرورش داده نمی شود. به جاهایی که کشت می شود صادر نمی شود. نمی توانم تصور کنم که تولیدکنندگان قهوه زیادی باشند که بخواهند محصول استاندارد خود را به قهوه Excelsa تغییر دهند. فقط به اندازه کافی خوب فروخته نمی شود.

طعم قهوه مطمئناً برای سلیقه های عمومی خوب نخواهد بود. اگر دوستداران قهوه را پیدا کنید که کاملاً از طعم قهوه Excelsa متنفر باشند ، مطمئناً هنگام جستجوی افراد عادی که از این طعم لذت می برند ، مقابله خواهید کرد.

با این حساب ، قهوه Excelsa در چندین فروشگاه که دانه های قهوه می فروشند شروع به ظهور کرد. اگرچه احتمالاً هرگز آن را در استارباکس یا مواردی از این دست نخواهید یافت ، اما ممکن است بتوانید آن را در کافه های تخصصی پیدا کنید. همچنین به نظر می رسد که قهوه های رست بسیار کوچکتر شروع به ارائه انتخاب محدودی از قهوه های Excelsa کرده اند.

افکار نهایی

قهوه اکسلزا می تواند چیزی باشد که هرگز مزه آن را نچشید. خیلی نادر است که به راحتی در دسترس باشد. با این حال ، اگر می توانید مقداری پیدا کنید ، بررسی کنید. طعم آن با هر آنچه قبلاً مصرف كرده اید كاملاً متفاوت است. با این حال ، من نمی توانم قول بدهم که شما آن را دوست داشته باشید.