کافه آسمون

پایه های قهوه 101: منشا واحد در برابر مخلوط ها

فهرست مطالب

“آیا تک ریشه یا مخلوط بهتر است؟” این یکی از سوالات متداول Perk است.

برای کسانی که به تازگی پست قبلی ما را در وبلاگ برای قهوه تخصصی مطالعه کرده اند در اینجا خلاصه ای کوتاه برای شما آورده شده است! قهوه با همان منشا و مخلوط های قهوه دو دسته اصلی هستند که در قهوه های ویژه قرار می گیرند ، که در حال حاضر بزرگترین بازیکن در صنعت قهوه است!

امروزه ، انعطاف پذیری بسیار بیشتری در انتخاب تغییرات در سطح کباب ، مخلوط های قهوه ، اسیدیته و حتی طعم دهنده ها وجود دارد. اگر تازه سفر خود را با قهوه آغاز کرده اید ، می توانید احساس شگفت انگیزی کنید.

اما نگران نباشید در پرک ، بنیانگذاران ما سالها صرف درک و قدردانی از قهوه کرده اند و قهوه های شگفت انگیزی را برای شما آماده کرده اند. ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید کدام نوع قهوه مناسب ترجیحات شماست!


درباره قهوه با یک اصل بیشتر بگویید!

همانطور که از نام آن پیداست ، دانه های یک ریشه از یک مکان ، معمولاً از یک کشور یا منطقه خاص برداشت می شوند. یک مثال می تواند “Brazil Cerrado” ما باشد ، که اساساً به معنای برداشت و فرآوری لوبیا در برزیل از منطقه سرادور است.

قهوه تک منشا که فقط از یک منبع تهیه می شود ، بسته به فصل برداشت ، فقط در بعضی از زمان های سال موجود است. چنین قهوه هایی عجیب و غریب و منحصر به فرد هستند و ویژگی های آنها با شرایط جغرافیایی آنها مرتبط است.

قهوه با همان منشا همچنین به افراد امکان می دهد طعم استثنایی را در خالص ترین شکل خود تجربه کنند. رایحه ، اسیدیته و رایحه آنها اغلب از مخلوط متعادل و نرم برجسته تر است.

نکته: برای کسانی که به دنبال یک تجربه منحصر به فرد هستند ، قهوه تک منبع گزینه ای برای شماست ، زیرا هیچ دو دسته طعم یکسانی ندارند.

مخلوط های قهوه چطور؟

شاید این را ندانید ، اما بیشتر افراد قهوه خور بیش از انواع قهوه ، مخلوط قهوه مصرف می کنند! این قهوه ها از دانه های زیادی با منشا different مختلف تشکیل شده اند که طعم ویژگی های ترکیبی را ایجاد می کند. آنها اغلب از نظر طعم سازگارتر هستند زیرا در دسته های بزرگتر مخلوط شده و تولید می شوند.

این مخلوط ها تعادل بهتری دارند و طعم قابل دسترسی و لطیف تری دارند. با دانه های مختلفی که با هم مخلوط شده اند ، مخلوط های قهوه طعمی هماهنگ تولید می کنند که به همه آکوردها ضربه می زند. طعم ، عطر و طعم لوبیاهای مختلف را به صورت ترکیبی تصور کنید … این چقدر اشتها آور است!

نکته: اگر به دنبال یک قهوه کاملا گرد و مطابق هستید ، مخلوط ها را انتخاب کنید!


منشا منفرد در برابر مخلوط ها

در اینجا 3 عاملی وجود دارد که منشا single واحد را از مخلوط جدا می کند و بالعکس!

1) مشخصات معطر

قهوه یک ریشه اصلی ترین و بدون تغییر طعم و مزه است ، در حالی که مخلوط قهوه عناصر دانه های مختلف را ترکیب می کند. منشا single منفرد معمولاً طعم عجیب و غریب ، جسورتر و سالم تری دارد ، در حالی که مخلوط قهوه آن را با دانه های مختلفی که مکمل یکدیگر هستند متعادل می کند.

2) نظافت

قهوه یک اصل مشتاق خلوص و کیفیت بالا است و داستانی را در مورد اصل آن تعریف می کند. بیشتر دانه های منفرد یک قهوه تازه و خالص درست می کنند که ممکن است برای یک نوشیدنی حاوی شیر مناسب نباشد. از طرف دیگر ، مخلوط های قهوه از مخلوط های مختلفی از ریشه های مختلف تشکیل شده اند.

3) ثبات

هر بار که یک بسته قهوه با یک اصل خریداری می کنید می توانید انتظار یک غافلگیری دلپذیر را داشته باشید! قوام این قهوه ها بسته به شرایط فصلی ممکن است کمی متفاوت باشد. تفاوت در طعم همان قهوه در دسته های مختلف در مقایسه با مخلوط های قهوه که به دلیل ترکیب دانه های متعدد نرمتر هستند ، بارزتر خواهد بود.


نتیجه

اگر علاقه مند به کاوش در ویژگی های منحصر به فرد و طعم های عجیب و غریب جهان هستید ، قهوه با همان منشا ممکن است ایده آل باشد.

با این حال ، اگر شما در تولید دم مبتدی نیستید ، ممکن است یک ترکیب جامد قهوه انتخاب مناسبی برای شما باشد! این نوع قهوه ها اغلب مقرون به صرفه تر و بهتر گرد می شوند.

به هر حال ، این هنوز به سلیقه و ترجیحات هر شخص برمی گردد. اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام یک برای شما بهتر است ، چرا هر دو را امتحان نکنید! سیستم انعطاف پذیر ما در Perk به شما امکان می دهد سفارش قهوه خود را دقیقاً همانطور که می خواهید سفارشی کنید. 🙂

طیف گسترده ای از محصولات قهوه پرک


منابع:

https://www.javapresse.com/blogs/buying-coffee/blends-vs-single-origin-coffee

https://beanbox.com/blog/single-origin-coffee-vs-blends/

https://www.mrcoffee.com/blog/archive/2017/jun/whats-the-difference-between-single-origin-and-coffee-blends.html

عکس کارل فردریکسون در Unsplash

عکس از رودریگو فلورس در Unsplash

عکس از مضامین NordWood توسط Unsplash