کافه آسمون

آسیاب قهوه: Burr در مقابل Conical – تفاوت چیست؟

فهرست مطالب
سوراخ کردن در برابر آسیاب مخروطی

چه یک باریستای تازه کار باشید و چه یک متخصص قهوه ، احتمالاً از قبل می دانید که یک آسیاب قهوه خوب چقدر مهم است. این ابزار اساسی همان چیزی است که تعیین می کند قهوه شما چقدر معطر خواهد بود و یکی از آنهاست ، اگر مهمترین قسمت فرآیند قهوه نباشد.

در طول جستجو انواع مختلفی از انواع آسیاب قهوه را پیدا خواهید کرد ، اما دو موردی که برای قهوه های با طعم مداوم مورد استفاده قرار می گیرند آسیاب و مخروط های قهوه هستند. در زیر می توانید در مورد تفاوت های جذاب آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید ، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید کدام یک برای خرید مناسب است.

آسیاب های Burr چگونه کار می کنند؟

نام این آسیاب از تیغه صاف و مسطح تعبیه شده در داخل است. از لبه های تیز و کوچکی تشکیل شده است که با هم تداخل دارند. می توانید دستگاه را کالیبره کنید تا تیغه را تا حدودی باز یا بسته کنید. این امر نحوه ریز خرد شدن دانه ها را تنظیم می کند.

این اجزا Once پس از فعال شدن ، به سرعت می چرخند و دانه ها را به ذرات ریز تبدیل می کنند زیرا از وسط داخل یک ظرف کوچک ذخیره می شوند.

آسیاب مخروطی چگونه کار می کند؟

آسیاب مخروطی شکل استوانه ای دارد. از دو مکانیزم برای برش لوبیا – تیغه دندانه دار و مخروطی استفاده می کند.

برای سوراخ کردن دانه های قهوه ، ابتدا آنها را در محفظه چرخ آسیاب بریزید. با چرخش تیغه ها ، دانه ها به درون آنها می ریزند و سپس به یک ظرف ذخیره سازی در پایین ارسال می شوند.

حرکت دقیق آسیاب های مخروطی تطابق نتیجه را تضمین می کند. به این ترتیب ، دیگر نگران لغزش توده ها یا غلات کامل نیستید. با توجه به این فرآیند دقیق ، آسیاب برای کسانی که خاک خرد را ترجیح می دهند ایده آل است.

آناتومی متمایز آنها

آسیاب قهوه

تفاوت کلیدی دیگر این دو در ترکیب آنهاست. آسیاب ها یک محفظه گرد دارند که دانه ها در آن قرار می گیرند. بسیاری از اوقات یک دیسک در زیر آن قرار دارد که می تواند بسته به اندازه زمینی که شما نیاز دارید ، در یک نقطه خاص تیغه افقی آن را باز یا بسته کند. پس از روشن كردن چرخ ، لوبیا به آرامی از وسط سر می خورد و قبل از ورود به كاسه پایین بریده می شود.

در نگاه اول ، آسیاب مخروطی به نظر می رسد تفاوتی با نوع خشن ندارد ، اما اگر یک نگاه دقیق تر بیندازید ، متوجه می شوید که کنتراست قابل توجهی وجود دارد. اگرچه تنظیمات انطباقی وجود دارد ، چاقوها به گونه دیگری وارد می شوند. برخلاف آسیاب ، آسیاب مخروطی دارای تیغه هایی است که با زاویه عمودی قرار گرفته اند. این موقعیت منحصر به فرد به پخش مساوی زمین در ظرف پایین کمک می کند.

کدام نوع آسیاب مناسب من است؟

اگر هنوز مطمئن نیستید که بهترین گزینه برای شما چیست ، این ویژگی ها را در نظر بگیرید.

نوع آشپزی که می خواهید انجام دهید

مشاهده خواهید کرد که این آسیاب ها غالباً تخصص های خاص خود را دارند. ماشین های سنگ زنی قطعات ریز و درشتی را ایجاد می کنند. بنابراین ، اگر ترجیح می دهید نوشیدنی یا سرد جوش بخورید ، برای استفاده ایده آل هستند.

از آنجا که آسیاب مخروطی دانه ها را به صورت ذرات بسیار ریز خرد می کند ، بهترین گزینه برای قهوه هایی است که نیاز به استخراج کند دارند. اینها شامل قهوه ترک و اسپرسو است. می توانید از آنها با سیفون نیز استفاده کنید.

سطح صدا

بررسی میزان سختی کار آسیاب مهم است. گرچه به نظر می رسد این یک چیز جزئی باشد ، اما می تواند نقش بسزایی در عملکرد مناسب دستگاه برای شما داشته باشد. اگر دستگاه بیش از حد غنی شود ، استفاده از آن ناخوشایند است. آسیاب پر سر و صدا نیز نشان می دهد که موتور سریع کار می کند. سرعت مهم است ، اما اگر آسیاب خیلی سخت کار کند ، می تواند خراب شود. بنابراین ، سطح دسی بل آسیاب را بررسی کنید. اگر آسیاب آرام را ترجیح می دهید ، مطمئن شوید که کمتر از 50 دسی بل استفاده می کند. در بیشتر موارد ، آسیاب مخروطی ها معمولاً کمی آرام تر از آشفته هستند.

توزیع یک حالته

توزیع بدون حالت نشان می دهد که آیا زمین ها با یک الگوی یکنواخت مرتب شده اند. برای بسیاری از سبک های قهوه ، باید اطمینان حاصل کنید که پایه کاملاً متقارن است. این تضمین می کند که بهترین استخراج ممکن را داشته باشید.

ماشین های سنگ زنی به دلیل توزیع غیر مد خود معروف هستند. دلیل این امر این است که تیغه ها از یک زاویه خاص حرکت می کنند. یکنواختی به نوشیدنی طعم پایداری می بخشد.

آسیاب های مخروطی از یک توزیع دوبعدی استفاده می کنند ، بنابراین قطعات کوچک و بزرگی را با هم مخلوط خواهید کرد. تکه های کوچک به عنوان فیلتر عمل می کنند ، بنابراین وقتی آب از طریق آنها نفوذ می کند ، اجازه می دهند تا کاملاً در خاک بزرگتر خیس بخورد. این طعم جسورانه ای به قهوه می بخشد.

تهویه

هرچه موتور آسیاب سریعتر حرکت کند ، انرژی بیشتری نیز تولید می کند. این انرژی گرما تولید می کند. در صورت تهویه مناسب دستگاه ، دمای گرم می تواند موتور و اجزای اطراف آن را بسوزاند. این امر همچنین آن را به عنوان یک خطر احتمالی برای آتش سوزی ایجاد می کند.

آسیاب ها گرمای بیشتری نسبت به دستگاه های مخروطی مخروطی تولید می کنند زیرا تیغه های آنها به انرژی بیشتری احتیاج دارند. دومی ها به انرژی زیادی احتیاج ندارند ، بنابراین متوجه خواهید شد که در آنها گرمای بیشتری حفظ می شود.

اگر می خواهید از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنید ، بررسی کنید که چرخ دنده آسیاب مانند 1500 دارای دور کم باشد. همچنین می خواهید سوراخ های تهویه را بررسی کنید. در غیر این صورت ، ممکن است بخواهید مخروطی مخروطی را انتخاب کنید.

تنظیمات

یکی از مهمترین جنبه ها تنظیمات آسیاب است. اینها مواردی هستند که به شما امکان می دهند طعم و قدرت قهوه خود را تنظیم کنید.

اگر تنوع می خواهید ، آسیاب مخروطی همان چیزی است که شما باید انتخاب کنید. آنها به عملکردهای بیشتری مجهز هستند و می توانند به عرض ها و ارتفاع های مختلف تغییر کنند. جزئیات مشابه با چرخ را پیدا خواهید کرد ، اما آنها معمولاً فقط یک یا دو گزینه از پیش تعیین شده را به شما می دهند.

افکار نهایی

به طور کلی ، اگر سازگاری و گزینه های عالی برای پخت و پز می خواهید ، احتمالاً سنباده مناسب است. با این حال ، می توانند کمی گران ، قوی باشند و بهترین توزیع گرما را ندارند. از طرف دیگر ، آسیاب مخروطی فقط چند سبک پخت و پز دارد ، اما مقرون به صرفه تر و ساکت تر است. همچنین می توانند طعم قوی تری به قهوه بدهند.

آسیاب مو و مخروط از بسیاری جهات متفاوت است ، اما هر دو به گونه ای طراحی شده اند که یک فنجان قهوه خوشمزه به شما هدیه می دهند. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی برای شما مناسب است ، حتماً این اطلاعات را در ذهن داشته باشید. این به شما کمک می کند تا به ایستگاه مناسب قهوه اشاره کنید.

برای دریافت ایده در مورد قیمت ، ویژگی ها و اندازه این آسیاب های قهوه ، می توانید برای شروع به این پیوندها به آمازون مراجعه کنید:

لیست پرفروش ترین آسیاب های آمازون

لیست پرفروش ترین آسیاب های مخروطی آمازون