کافه آسمون

قهوه مکزیکی: در کجا پرورش می یابد و چرا منحصر به فرد است

فهرست مطالب

قهوه مکزیکی به دلیل شرایط رشد بکر ، نحوه جمع آوری و خشک شدن قهوه و همچنین رایحه های منحصر به فرد تولید شده ، قهوه با بالاترین کیفیت تولید می کند.

این قهوه به اندازه قهوه های دیگر از سراسر جهان محبوب نیست ، اما مکزیک قهوه ای تولید می کند که یکی از بهترین ویژگی هایی است که می توانید پیدا کنید. اما چرا این؟ چه چیزی مشخصه قهوه مکزیکی است و آن را از دانه های قهوه ای که در جای دیگر کاشته می شود متفاوت می کند؟

برای آگاهی از چگونگی شروع قهوه در مکزیک ، جایی که صنعت قهوه در آینده توسعه یافته و چه چیزی مکزیک را از سایر کشورهای تولید کننده قهوه جدا می کند ، ادامه مطلب را بخوانید

آب و هوا و مجموعه قهوه مکزیکی

قهوه ، نه تنها برای 56 کشور در حال توسعه که آن را می کارند ، بلکه برای ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و ژاپن که 80٪ قهوه جهان را تشکیل می دهد ، یکی از مهمترین محصولات کشاورزی در جهان است.

در مکزیک ، قهوه در 12 ایالت ، 404 شهرداری ، 4572 شهر کاشته می شود و تخمین زده می شود 510،000 پرورش دهنده که از 675،300 هکتار برای تولید آن استفاده می کنند. (سابق!)

Chiapas (منطقه اصلی تولید قهوه در مکزیک) یکی از اصلی ترین تولید کنندگان قهوه ارگانیک در جهان است ، اما این منطقه سالانه 18 میلیون تن تولید می کند. توسط 60،000 تولید کننده تولید می شود که یک سوم آنها محلی هستند.

آنها درختان قهوه خود را در زیر سایه سایر درختان محلی و سرسبزی می کارند ، این امر برای داشتن روکش طبیعی انجام می شود و دانه های قهوه دارای مواد مغذی لازم ، ویژگی ها و طعم دهنده های منحصر به فرد هستند ، همه اینها در حمل و نقل های کوچک انجام می شود ، اجتناب از استفاده مواد شیمیایی زراعی برای جلوگیری از آلودگی خاک

با سنتی گسترده در کشت قهوه که بیش از 200 سال تجربه جمع آوری کرده است ، مناطقی که برای درخت قهوه تعیین شده است به عنوان مناطق بزرگ اکسیژن تولید می شوند و به لطف روش های سنتی آنها ، اکوسیستم ها را حفظ می کند ، زمین را حفظ می کند ، زمین را نگهداری می کند ، زخم با داروهای طبیعی

لا رویا یک بیماری شایع برای صید درختان قهوه است و به لطف صنعتگری و انتخاب مناسب و برنامه ریزی محصول همسایه که به عنوان سپر طراحی شده است ، موانع طبیعی ایجاد می کند که محصول را محافظت می کند ، اما 100٪ گلوله مقاوم نیست. محصولات از بین می روند مکزیک در 10 کشور برتر جهان با بیشترین تولید قهوه (2020) قرار دارد.

مناطق رشد قهوه در مکزیک

قهوه در مکزیک به 4 منطقه اصلی تقسیم شده است که هر کدام دارای ویژگی های خاص و مشخص خود هستند ، اما همه شرایط کافی برای تولید قهوه با کیفیت بالا دارند:

1 شیب خلیج:

ایالت های سان لوئیس پوتوسی ، هیدالگو ، پوئبلا ، مکزیک و وراکروز

2 دامنه اقیانوس آرام

ایالت های کولیما ، گوئررو ، جالیسکو ، نایاریت و بخشی از اوخاکا

3 منطقه Soconusco

4 منطقه مرکزی: شمال Chiapas

40٪ سطح مزارع قهوه مربوط به جنگل های گرمسیری مرتفع و متوسط ​​، 23٪ جنگل های کاج و بلوط ، 21٪ جنگل های کم برگ و 15٪ مزوفیل های کوهستانی جنگل است.

94٪ از کل تولیدات از Chiapas ، Veracruz ، Puebla و Oaxaca تأمین می شود. 85 درصد از کل محصول در این کشورها در نظر گرفته شده و 83 درصد از کل تولیدکنندگان در این مناطق زندگی می کنند. تولید شخصیت کوچکی دارد. حدود 90٪ از تولید کنندگان مناطق کوچکتر از پنج هکتار دارند.

حدود 80٪ تولید قهوه صادر می شود و در سالهای خوب بازده سالانه حدود 800 میلیون دلار است. Chiapas در تولید قهوه پیشرو است ، زیرا عملکرد آن در هر هکتار بالاتر از متوسط ​​جهانی است. شرایط آن مشابه شرایط ویتنام و چین است.

3 طبقه بندی قهوه در مکزیک

هنگام انتخاب قهوه ، می توانیم از بین سه طبقه بندی مختلف قهوه یکی را انتخاب کنیم: “buen lavado” ، “prima lavado” یا “de altura”.

  1. اولین قهوه صادراتی به نام buen lavado است. در ارتفاع کم تولید می شود و کیفیت آن با طعم ملایم ، رایحه لطیف ، اسیدیته سبک و بدنه کوچک مشخص می شود.
  2. “اولیه” در ناحیه ای با ارتفاع متوسط ​​اتفاق می افتد. طعم و رایحه آن مطبوع ، اسیدیته خوب و بدن خوب است. این ممکن است یک قهوه استاندارد باشد که در مکزیک تولید می شود و تولید آن حدود 70٪ -80٪ ​​کل تولید را نشان می دهد.
  3. ‘De altura’ مربوط به دانه های قهوه است که در مناطق بالاتر از 3116.8 فوت بالاتر از سطح دریا برداشت می شود و عطر و بویی لطیف و طعمی بی نظیر دارد. این بهترین کیفیت است و در بین برخی از متخصصان به قهوه “کاملاً بالا” یا “پیشرفته” معروف است. رایحه بسیار مطبوعی دارد و ویژگی اصلی آن کامل بودن آن است.

دانه کامل قهوه مکزیکی

بیش از 30 گونه درخت قهوه در خانواده Rubiaceae وجود دارد که برای تهیه قهوه استفاده می شود ، اما 3 زیرگونه وجود دارد که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند: Robusta ، Liberica و Arabica.

طول درخت قهوه بین 4 تا 6 متر (12 تا 18 فوت) است. در زمان بلوغ برگهای بیضی ، براق و سبز وجود دارد که از سه تا پنج سال دوام می آورند. گلهای آن سفید و معطر است و تا چند روز باز می ماند. شش یا هفت ماه بعد از ظهور گل ، میوه رشد می کند که از سبز روشن به قرمز تغییر رنگ می دهد.

شرایط آب و هوایی مناسب برای رشد دانه های قهوه در سطح بالایی قرار دارد و شرایط ایده آلی را از سطح دریا 3280.84 فوت و 4265.092 فوت ایجاد می کند. با این حال ، باید در یک محیط بسیار مرطوب باشد. خاک باید غنی از مواد مغذی باشد تا آب را جذب کند و باران های اضافی را به راحتی تخلیه کند.

بهترین خاکها خاکهایی با خرقه برگ ، سایر مواد آلی پراکنده در خشکی و سنگهای آتشفشانی در حال خرد شدن است. باید در دمای پایین که با افزایش ناگهانی دما تا 55 تا 96 درجه فارنهایت افزایش می یابد ، کشت شود.

قهوه از Chiapas

مکانهایی که همه فاکتورهای لازم برای قهوه با کیفیت را مرتب می کنند ، فراوان نیستند و Chiapas با آب و هوای منحصر به فرد خود ، که دمای مناسب تکان خوردن را حفظ می کند ، باران شدید ، که زمین آتشفشانی خود را مرطوب نگه می دارد ، شرایط مناسب برای رشد آن است.

قهوه Chiapas به دلیل رایحه ، شدت بدن و طعم عالی شناخته شده است. معروف است که طعم میوه ای آن بیشتر از جاهای دیگر است ، اما این بیشتر به دلیل نوع عربیکا استفاده می شود ، با طعم شیرین و معطر تر.

همچنین محصولات تلخ بیشتری با La Robusta ، طعم قوی تر و ترش تر وجود دارد ، اما بیشتر تولیدات در بخش قهوه فوری استفاده می شود.

سخن پایانی

انتخاب دانه های قهوه رسیده در مکزیک به صورت دستی انجام می شود ، فقط کسانی که به بلوغ کامل می رسند و بهترین دانه ها برداشت می شوند. فرآیند خشک کردن در مناطق مشخص شده انجام می شود تا روند کاشت نهایی شود ، همیشه با در نظر گرفتن کیفیت هر مرحله

معمولاً نمی دانیم که محصول نهایی قهوه از کاشت تا برداشت به همه چیز بستگی دارد. این تأثیر زیادی در محصول نهایی دارد. قسمت اول این فرآیند عملاً صنایع دستی است که توسط خانواده ها و جوامعی که دانه های قهوه برداشت می شوند تولید می شود.